מדריכי דירוג

הגשה למדריכי דירוג ישראליים

אילו מדריכי דירוג ישראלים ישנם? 

כשמדברים על מדריכי דירוג ישראליים, מתייחסים לשני מדריכים מובילים – דנס 100 ו-BDI. מדריכים אלו שראו אור לראשונה ב-2005, הביאו איתם תפיסה חדשנית לשוק: במקום לתת לקהל לנחש מי החברות המובילות בהסתמך על פרסומי יח"צ ושיווק, הן יצרו כלי מדידה מבוסס קריטריונים וניתחו באמצעותו מי באמת החברות המובילות בתחומן.

האם כל עסק יכול להגיש מועמדות לדירוג?

ההגשה למדריכי דירוג אפשרית לכל עסק, אך לא מדובר בעניין טכני. זו אומנות המשלבת בין אסטרטגיה עסקית, כתיבה שיווקית והבנה בקריטריונים הנבחנים בכל מדריך. 

זהו תהליך תובעני שדורש הסתכלות מאקרו ומיקרו על העסק שלך, אבל בסופו יהיה בידך את המסמך עם סיכויי ההתברגות הטובים ביותר עבורך.   

מה הערך של הופעה במדריכי הדירוג?

קבלת חותם הדירוג היא האישור הרשמי והאובייקטיבי לתחושה הפנימית שמלווה אותך מיום הקמת העסק – שבנית את אחד העסקים האיכותיים בישראל.

הדירוג יאפשר לך להגיע ללקוחות שמוקירים איכות ומחפשים אותה. הוא יחזק את המוניטין שלך ואת המיתוג העסקי שלך ויפתח אפשרות ליצירת קשרים עסקיים חדשים.

הגשה למדריכי הדירוג לצורך:

אילו יתרונות יש לכניסה לדירוגים?

לכניסה למדריכים אלו יש יתרונות משמעותיים עבורך כעסק:

  • הכרה אובייקטיבית בך כחוד החנית של תחומך. בעלי עסקים רבים מגדירים את הערכים של מקצוענות ומובילות בחזון שלהם, מעטים יכולים להתגאות בחותמת חיצונית המאשרת שהם באמת מובילים בתחומם.
  • "תו איכות" ללקוחות.  אנחנו יודעים שבתור צרכנים כולנו צריכים "הוכחות חברתיות" (social proof) כדי להרגיש בטוחים בהחלטה שלנו. לא ניתן לרכוש את חותם האיכות שניתן על ידי המדריכים מבלי להיות מדורג בהם, ולכן הוא הוכחה חברתית נחשקת עבור לקוחות. 
  • מוניטין וסמל סטטוס. לקוחות מוכנים לשלם מחירים גבוהים יותר למשרדים מדורגים, והדירוגים מושכים לקוחות נחשקים יותר.  
  • פתיחת אפשרויות למיזוגים. כניסה למדריכי הדירוג כמשרד קטן מעוררת את העניין של משרדים גדולים או משרדים המחפשים אפשרויות מיזוג, ומביאה לעיתים הצעות עסקיות מעניינות. 

הגשה לדירוגים בשיטת סוני גרטל

לכאורה הגשה למדריכי דירוג היא עניין פשוט – מורידים את הקובץ ושולחים. אבל אם המשרד שלך הוא לא מהמשרדים הגדולים בתחום, הסיכוי שלך להתקבל באמצעות מילוי הקובץ כלשונו, קטן מאד. 

מנגד, אם כבר הגעת למצב שבו שקלת לגשת למדריכי הדירוג, כנראה שיש לך משהו ייחודי להציע: תקדימים או מקרים בעלי פרופיל גבוה, שיטה מעניינת שפיתחת, לקוחות ראויים לציון, או היקף פעילות מרשים. כל אלו עשויים להכניס אותך למדריך הדירוג אם יוצגו נכון

בתהליך העבודה המשותף אזהה את התיקים שיגדילו את סיכוי הכניסה שלך, אכתוב את תיאורם באופן שיווקי, משכנע ותואם לרוח מדריך הדירוג, ואכין עבורך את הקובץ להגשה. אם זהו הניסיון הראשון שלך להגשה למדריכים השונים, אכין אותך לקראת הפגישה במשרדי חברות הדירוג ולקראת הפגישה עם הנציגים.  

ניפוץ מיתוסים על דירוגים

צריך לשלם לחברות הדירוג כדי להתקבל

ישנה אמונה רווחת אך מוטעית לפיה הכניסה למדריכי הדירוג נקנית בכסף. כדאי לדעת כי הכניסה לדירוגים אינה מותנית בתשלום ולמעשה לא ניתן לקנות מקום בדירוגים. מה שכן ניתן לרכישה הוא פרופיל מדף הדירוג באתרי Dun's 100 ו-BDI במקרה שהתקבלתם לדירוג. רכישת הפרופיל מקנה גם את הזכות להשתמש בלוגו ובאמצעי המיתוג.

בשנים האחרונות צצו מדריכים שלכאורה מדרגים את עורכי הדין הטובים בתחומם ובפועל מיועדים למי שמוכן לשלם עבור התואר. חשוב לעמוד על ההבדל בין דירוגים אלו לבין התברגות במדריכים האובייקטיבים והוותיקים כדוגמת Dun's100 ו-BDI Code, בעיקר באופן בו הם נתפסים בעיניי לקוחות פוטנציאליים וקולגות.

רק משרדים גדולים נכנסים לדירוגים

ברוב הקטגוריות יש חלוקה לקטגוריות שנועדה להפריד בין משרדים גדולים לבין משרדים בינוניים וקטנים ולתת צ'אנס למשרדי בוטיק להופיע בדירוג. לקוחות רוצים משרדי בוטיק שמתמחים בתחום מסוים ולכן לא הגיוני מצד מדריכים אלו לא לשבץ משרדים קטנים שמובילים בתחומם. גודל המשרד הוא לא פקטור לדירוג. 

אם התחום שלי לא מופיע לא שווה לי לגשת לדירוג 

בכל שנה נפתחים במדריכי הדירוג המובילים מספר תחומים נוספים בהתאם להיקף הפעילות בהם. אם יש לך תחום רווחי במיוחד, אפשר לפנות למדריכי הדירוג ולהציע לפתוח קטגוריה ייעודית עבורו. כדאי לדעת מתי ואיך נכון לעשות זאת כדי להגדיל את הסיכוי לפתיחת התחום.