זיהוי הזדמנויות עסקיות

פיתוח עסקי ואסטרטגיות שיווק

מה זה פיתוח עסקי?

פיתוח עסקי הוא תהליך שנועד לדייק את השירותים שמציע העסק שלך, לנתח מהם המוצרים או השירותים הרווחיים ביותר עבורך ולבחון מי הם קהלי היעד הנכונים ביותר עבורך.

זהו תהליך ארוך טווח של זיהוי הזדמנויות עסקיות, קהלי יעד רווחיים, נישות שיכולות להוות יתרון תחרותי בשוק רווי, והזדמנויות לבניית מותג ומוניטין.

מה המטרות של פיתוח עסקי? 

בתהליך הפיתוח העסקי נמצא את ההזדמנויות והפלטפורמות לחשיפה לקהל היעד המדויק עבורך שנבחר לפי מנעד רחב של שיקולים.

מעבר לשיקולי רווחיות אנו ננתח את היכולת להגיע ללקוחות הקצה ואת סיכויי העסק להתבלט בתחום הנבחר. נבדוק גם את ההשפעות של שינויים בתחומך על אפיקים עתידיים שצפויים להיפתח או להיחסם.

מה היתרון של פיתוח עסקי על פני ייעוץ עסקי?

להיות עסק עצמאי זאת בחירה עם השלכות לא פשוטות, אבל אחד היתרונות המשמעותיים שבה הוא היכולת לנתב את העבודה היומיומית שלנו למקומות, שירותים ואתגרים שמענינים אותנו.

במסגרת התהליך נבחן אילו תחומים ושירותים מעניקים לך סיפוק, הנאה והגשמה עצמית, כחלק מהשאלות שנעלה כדי לבחור את הדרך בה ילך העסק שלך.

עסקים רבים מציעים מניפת שירותים רחבה מתוך תקווה לפנות לכמה שיותר פלחי שוק. אבל מי שמרוויח את סכומי העתק בכל תחום הוא המומחה הכירורגי ולא הרופא הכללי.

בנייתך כמותג מוביל בתחומך, הבנת קהל היעד והיכולת לפצח היכן הוא נמצא, יניבו לך תוצאות והחזר השקעה לאורך שנים. הם יהיו עבורך מנוף אדיר לצמיחה עסקית ולהגדלת רווחיות

שירותי אסטרטגיה:

פיתוח עסקי
מוכוון אתיקה

איש שיווק שאינו מכיר את כללי האתיקה עלול לחשוף אותך לעבירות אתיות. הוא אינו מכיר את המגבלות החלות על התחום שלך בכל הנוגע להגעה ללקוחות ואינו יודע את התשובות לשאלות האתיות הבאות בתחומך:

  • האם והיכן מותר להציג פרסומת ומה יכול להופיע בה?
  • מה נחשב על פי האתיקה כשידול של לקוח ומצליחים להגיע ללקוחות ולהציג את שירותי המשרד בלי לשדל?
  • איך מציגים את המומחיות בלי להשתמש בתארים כגון "מומחה" או להציג נתוני הצלחה? 
  • באילו אמצעי מדיה מותר לפרסם ובאילו לא לפי כללי האתיקה במקצוע שלך?  
  • האם מותר לציין שמות או להביא לוגואים של לקוחות?
  • האם ניתן להציג אחוזי הצלחה?
  • מה אסור שיופיע בפרסום?

ההיכרות עם כללי האתיקה הרלוונטיים לך מאפשרת לי ליצור עבורך אסטרטגית פיתוח עסקי אפקטיבית ואתית, המגינה עליך ומניבה תוצאות.

שיטת סוני גרטל לזיהוי הזדמנויות עסקיות

תהליך הפיתוח העסקי למקצועות שחלים עליהם כללי האתיקה, לוקח בחשבון מספר פרמטרים חשובים: המגבלות האתיות שתחתן העסק צריך לפעול, תחומי ההתמחות של העסק, האפיקים הרווחיים ביותר שלו, פוטנציאל השוק וההזדמנויות, אפיקי השיווק והמשאבים העומדים לרשותנו, קהלי היעד הרצויים לעסק, וכמובן – המטרות ותחומי העניין של בעלי העסק.

התוצר של התהליך הוא הבנה ברורה של המקום בו העסק נמצא כיום ולאן הוא שואף להגיע. התהליך מגדיר גם את האופן שבו אופי הפעילות ישתנה לקראת היעד החדש וכיצד העסק יגיע אל היעדים החדשים אותם הוא שואף להשיג. 

פיתוח עסקי הוא תהליך חי ודינמי בעסק. זהו תהליך של למידה וצמיחה המביא את העסק לגבהים חדשים. הוא מסייע לשינוי דפוסי התנהלות בעסק, להגשמה של יעדים כלכליים ואישיים, להתמקצעות ולפריצה כלכלית משמעותית עבור מי שמוכן להתחייב לכך.

בין קידום אתרים לפיתוח עסקי

  • מה המטרה? גם בפיתוח עסקי וגם בקידום אתר המטרה היא להניע לקוחות פוטנציאליים שמתאימים לפרופיל הלקוחות של המשרד ולהניע אותם ליצור קשר.
  • מיהו הלקוח? בתהליך קידום אתר, הלקוח שלנו הוא תמיד הגולש שמחפש את המידע בגוגל. תהליך זיהוי הזדמנויות עסקיות הוא תהליך שיווקי שחוקר מיהו הלקוח האידיאלי שלנו: מיהו לקוח טוב? מה הכאב שלו ומתי הוא צריך אותנו? כמה הוא מוכן לשלם עבור השירותים שלנו?
  • איך מגיעים ללקוח? בקידום אתר אנחנו יודעים בדיוק היכן הוא נמצא – בגוגל. אנחנו יודעים בקירוב אילו ביטויים הוא יחפש ושואפים להיות התוצאה שהוא יקליק עליה. בפיתוח עסקי אנחנו חוקרים איפה הוא נמצא (לאו דווקא בעולם הוירטואלי), איזה מדיות הוא צורך, ואיך אנחנו מגיעים אליו.
  • מה התהליך כולל? קידום אתר כולל פעולות (העלאה ושיפור של תכנים, יצירת קישורים פנימיים וחיצוניים ואופטימיזציה) שמטרתן עלייה בדירוגים במילות המפתח הרלוונטיות. תהליך הפיתוח יוצר חשיפה ממוקדת בקרב קהלי היעד הרלוונטיים בכלים השיווקיים המתאימים ביותר להנעתם לפעולה. הכלים ישתנו בהתאם לקהל היעד ולתוצאות בשטח.
  • מדידה: בעוד שתהליך קידום אתרים ניתן למדידה באופן חודשי על ידי דירוגים, פיתוח עסקי מניב פירות על פני ציר הזמן. החזר ההשקעה אינו מיידי אלא מצטבר.