כתיבת תוכן משפטי

כתיבת תכנים לאתרי עורכי דין

לפי כללי האתיקה

בכל שנה נוספים אלפי עורכי דין חדשים שמתחרים איתך לא רק על הלקוחות, אלא גם על הדירוגים המובילים בגוגל. כיום, עורך דין שרוצה להיות בראש תוצאות החיפוש לא יכול להתפשר על תוכן משפטי ממוצע. עליו להציג תוכן חכם ובעל ערך שיגרום לגולש ולגוגל לבחור בו בין ההמון.

תכנים משפטיים שיוצרים לך יתרון

איזה מידע חדש אפשר להביא בנושא מיסוי מקרקעין? מה כבר אפשר לכתוב שעוד לא כתבו על תאונות נזיקין? יש 370,000 תוצאות בגוגל על חדלות פירעון – למה שהתוכן שלך יבלוט מעל כולם?

כותבי תוכן לאתרי עורכי דין מתבססים לרוב על תכנים קיימים ולכן רוב התכנים שנמצאים באתרי עורכי דין נראים אותו דבר. היכן שכולם פועלים באופן דומה, טמונה הזדמנות אדירה עבורך!

תוכן לאתרי עורכי דין לא חייב להיות גנרי. לעורכי דין מנוסים בתחומם יש תובנות משנים של ייצוג והתנסות בשטח וידע שכותב תוכן לא יוכל לעולם להפיק בעצמו.

שיטת סוני גרטל לכתיבת תוכן משפטי כוללת ראיון עם עורך הדין שמטרתו להבין מה השאלות שהלקוחות שואלים, להכיר את הפער בין התיאוריה לפרקטיקה, ולגלות את הטיפים הקטנים שאי אפשר ללמוד מחומרים קיימים ברשת.

כולנו כגולשים מעדיפים תוכן עדכני ורלוונטי, וגוגל מתגמלת אתרים שמקפידים על כך. היופי הוא שעולם המשפט דינמי ומלא בשינויים והתפתחויות: בין אם אלו מדרגות מס מעודכנות לשנה הנוכחית, שירותים ממשלתיים מקוונים חדשים או פסק דין מהפכני – זהו תוכן שראוי לעדכון בדפים הקיימים באתר שלך.

יצירת קשר:

כתיבת תכנים המכוונת לקהל היעד שלך

אם האתר של עורך דין הוא כרטיס הביקור שלו, התוכן שמופיע באתר הוא איש המכירות.

ברוב אתרי עורכי הדין ברשת יש טקסט כללי, מעין "מפתח מאסטר שפונה לכל הקהלים". טקסט כזה מושך לא רק את קהל היעד שלך אלא גם את הגולשים שאין להם את היכולת לממן ייצוג משפטי, רק רוצים לשאול שאלה, או שהמקרה שלהם לא רלוונטי לתחום העיסוק שלך.

שיטת סוני גרטל לכתיבת תוכן לאתרי עורכי דין מתחילה מהגדרה של הלקוח האידיאלי שלך. הגדרה זו מכוונת את הטקסטים לקהל היעד הרווחי ביותר עבורך ויוצרת תוכן ייחודי ומדויק עבורם.

תוכן משפטי שהקורא מבין

כאשר עורך דין מגיש סיכומים משפטיים, כותב הסכם או אפילו כותב ספרות משפטית הוא נשען על פסיקה וחקיקה ומצטט מהן כלשונן. לעומת זאת, כאשר כותבים תוכן משפטי לאתר אינטרנט, המטרה היא להנגיש את המידע עבור הקורא.

עלינו לזכור כי הגולש אינו בעל ידע במשפטים, ולכן צריך לשקול להחליף את הציטוט של לשון החוק בהסבר בשפה פשוטה ומדוברת. ההנגשה הלשונית של התכנים מניבה תוצאות מדהימות מבחינת הלקוחות: עורכי הדין עבורם כתבתי תכנים מספרים שהלקוחות הפונים ציטטו פסקאות מהאתר, אותם לקוחות שיתפו אותם שלראשונה הם מבינים את הסיטואציה אליה נקלעו ועד כמה הם שמחים שהם מצאו את עורך הדין המומחה שיודע להסביר כך את הדברים.   

 

גם מבחינת גוגל מדובר ביתרון: הגולש הפוטנציאלי מוצא בקלות רבה יותר תשובות לשאלות משפטיות שמפריעות לו. גוגל מתייחס לכך כיוון שכשקל לגולש לקרוא את התוכן הוא נשאר יותר זמן בדף, ואם התשובה של הגולש נענית – הוא לא חוזר לחפש אותה בגוגל. כל אלו סימנים שעוזרים לקידום האתר שלך ומעודדים את גוגל לדרג את התוכן גבוה יותר בתוצאות החיפוש.

תכנים משפטיים ואתיקה

עורכי דין כפופים לכללי האתיקה של לשכת עורכי הדין וחלים עליהם הגבלות שונות הנוגעות לכתיבת תוכן ופרסומת. כך למשל, אסור לעורך דין להגדיר את עצמו בתור מומחה, להשתמש בביטויים כדוגמת "מחיקת חובות" או "הקטנת חובות" שעונים להגדרת פרסומת אסורה (את/180/18), לכתוב על אחוזי הצלחה, לרמוז כי רק הוא יכול היה לסייע במקרה מסוים וכו'.

כתיבה של תכנים משפטיים תוך היכרות עם הגבלות וועדת האתיקה מונעת סיכונים מיותרים הגובלים בחוסר דיוק, הטעיה או חשיפה לעבירות אתיות. אני מקפידה להתעדכן באופן שוטף בהחלטות וועדת האתיקה של לשכת עורכי הדין כדי להבטיח ללקוחותיי שקט נפשי.

תוכן מנצח עוזר ללקוח לבחור בך

התוכן המשפטי שמופיע באתר המשרד או מקשר אליו הוא הרושם הראשוני שהלקוח שלך מקבל עליך, והוא גם הדרך של גוגל לקבוע את מידת המומחיות והסמכות שלך שיקבעו עד כמה גבוה תדורג. 

כעו"ד ידוע לך עד כמה למילים יש כח: האינטרקציה הראשונה מול שופט תשפיע לפעמים על ההצלחה או הכשלון בתיק, והשיחה הראשונה עם הלקוח תקבע את סיכויי הסגירה שלו. כדי שהלקוח יבחר אותך מבין תוצאות החיפוש צריך תוכן מנצח. זו המומחיות שלי.