כמה עולה קידום אתרים בגוגל?

ומה משפיע על המחיר?

טווח המחירים לקידום אתרים בגוגל רחב, ועסק שמחפש מקדם אתרים יתקל בהצעות מחיר שונות מאד בעלותן. אבל כאשר בוחנים ספק קידום אתרים עלות היא רק חלק אחד במשוואה. החלק השני והלא פחות חשוב הוא הערך שמקבלים מהקידום.

מה משפיע על מחיר קידום אתרים ולמה מחיר זול לא יביא לך תוצאות בגוגל?

מה משפיע על מחיר קידום אתרים?

  • תחרות – אחד הדברים שמשפיעים ביותר על המחיר הוא רמת התחרות על הביטויים המבוקשים. עורכי דין, רופאים והעוסקים במקצועות הבריאות, רואי חשבון, שמאי מקרקעין, מהנדסים, אדריכלים ומתווכים כפופים לכללי אתיקה ופרסומת בתחומם. מתוך אמצעי השיווק המותרים למקצועות האתיקה, קידום אתרים הוא האפקטיבי ביותר להגעה ללקוחות, ולכן בתחומים אלו התחרות גדולה.

  • מומחיות – מומחיות היא הניסיון, הידע והיכולת לפתור בעיות, להשיג יעדים ולמנוע נזק. כולנו מכירים את הלקוח שבקש הצעת מחיר, בחר בחלופה הזולה ולאחר מספר חודשים מתקשר שוב. הניסיון לחסוך לא עבד ומאז התווספו לו עוד כמה בעיות (חלקן הודות לטיפול שבחר). עכשיו הוא חייב אותך כדי לפתור את הבלאגן.

    מקדם אתרים מומחה יודע לפתור בעיות, להערך לשינויים בגוגל וליצור יתרון מול המתחרים. אסטרטגית SEO איכותית היא השקעה לטווח ארוך השומרת על דירוגים ותנועה גם לאחר עדכוני גוגל, על מתן ערך מוסף לגולש, ועל חיזוק המוניטין של האתר ובעליו לאורך הפעילות.

  • נכונות לחכות לתוצאות – קידום אורגני בגוגל הוא תהליך שדורש זמן והשקעה לפני שרואים תוצאות. הזמן הממוצע שבו לקוחות מתחילים לראות תוצאות מקידום נע בין חצי שנה לשנה. מה משפיע על פרק הזמן הזה? גודל חבילת הקידום. ככל שהריטיינר החודשי גדול יותר, למקדם יש אפשרות לבצע יותר פעולות שמשפיעות על דירוג האתר, להכניס יותר תכנים איכותיים ולהקטין את פרק הזמן עד שהאתר מביא לקוחות.

  • מצב האתר – לא כל האתרים שווים בעיני גוגל. אתר שקודם בעבר באופן רשלני עלול להיות במצב של ענישה על ידי גוגל וידרוש משאבים גדולים יותר על מנת לשכנע את גוגל להתייחס אליו כאל בר סמכא ולהציג אותו בתוצאות החיפוש. גם כאשר מדובר באתר שאינו מותאם לקידום (מבחינת מהירות טעינה, מערכת הניהול או היכולת לבצע שינויים באתר), התהליך יהיה יקר או ארוך יותר.

  • גודל האתר – קידום אתרי מסחר גדולים, אתרי חדשות או פורטלים יהיה תמיד יקר יותר מאשר קידום אתר תדמית פשוט, משום שהם מורכבים יותר מבחינה טכנית ודורשים עבודה רבה בתחזוקה השוטפת שלהם.

למה עדיף לא לקדם את האתר מאשר לקחת קידום אתרים זול?

אפשר למצוא הצעות קידום אתרים בזול שנעות בין 500 ₪ לחודש ל-2,500 ₪ לחודש. אבל מה מקדם אתרים יכול להציע לך תמורת סכום כזה? בדרך כלל מדובר בהתחייבות ליצירת X מאמרים ו-Y קישורים לאתר שלך מדי חודש.

נשמע טוב?

במקרה הטוב, האתר שלך לא יתקדם. במקרה הרע, האתר שלך יסומן בתור אתר ספאם.
בכל מקרה, ההשקעה הכספית שלך תרד לטמיון והסיכוי אפסי שיגיעו מכך לקוחות פוטנציאליים.

למה זה יקרה בוודאות?

כדי שאתר רפואי או משפטי יתקדם בגוגל לא מספיק להכניס אליו תוכן לשם התוכן או ליצור עבורו קישורים. כאשר מדובר על תחומים שמשפיעים על חייהם של אנשים או רווחתם הכלכלית (תחומי Your money, your life), אחד הפרמטרים החשובים ביותר שקובעים האם אתר יתקדם הוא עד כמה גוגל מחשיב אותו לבר סמכא בתחומו.

כיוון שמקדם האתרים נתן הצעת מחיר נמוכה, הוא יחסוך בעלויות התוכן וייקח כותב תוכן זול. הכותב לא יהיה משפטן או רופא ולא ישקיע זמן על ראיון מקצועי אתך. כתוצאה מכך, לתכנים לא יהיה ערך מוסף וגוגל לא ימצא סיבה לדרג אותם או לתת לאתר דירוג איכות גבוה.

בדיוק כפי שללקוחות שלך אין יכולת לדעת מה דרך הטיפול העדיפה עבורם, לך אין את הכלים לדעת מה הערך של הקישורים שנבנים עבורך. ההתחייבות למספר קישורים בחודש יוצרת תמריץ לבנות קישורים שלא מועילים לאתר שלך כדי למלא את המכסה (ובמקרים מסוימים יכולים לסכן אותך מבחינת אתיקה מקצועית).

במקרה הטוב, הקישורים שנבנו לא יפגעו באתר שלך אבל גם לא יועילו לקידום שלו. במקרה הנפוץ יותר והפחות טוב, גוגל יזהה שנבנו אליך קישורים רבים מאתרים שמסומנים כספאם או שנבנו באסטרטגיות Black Hat, ויעניש את האתר שלך על ידי העלמתו לגמרי מתוצאות החיפוש.

קידום במחיר נמוך הוא הוצאה קטנה. הוא יירד בכל חודש מתזרים העסק שלך אבל לא יכאיב מספיק כדי להפסיק אותו, ועדיין תהיה לך התקווה שהחודש הדברים יתחילו לעבוד. רק אחרי חודשים רבים שבהם זרקת "כסף לפח" וכלום לא זז, תעלה בך ההחלטה לחתוך.

הקידום הטוב ביותר נותן את התוצאות הטובות ביותר

אם כבר קידמת את האתר שלך בעבר ולא ראית תוצאות ייתכן שיש לך ספק ביעילות הקידום או ביכולת שלו להביא תוצאות עבורך. אז הנה כמה דברים שחשוב לדעת:

  1. הצלחת הקידום תלויה ברמת הידע ובמומחיותו של המקדם. כל אתר יכול להגיע להביא לקוחות ותנועה ולהתברג בביטויי חיפוש מובילים בהנתן אסטרטגית קידום נכונה, תקציב ראוי ופרק זמן סביר. אם הניסיון הקודם שלך לקדם את האתר לא צלח, הבעיה היא לא בקידום, באתר או בתחום העיסוק שלך, אלא במקדם או בתקציב שהוגדר לכך.

 

  1. קידום אתר הוא הכלי היעיל, העקבי והמשתלם ביותר להגעה ללקוחות (בעיקר אם נאסר עליך לפרסם בדרכים שונות עקב כללי האתיקה במקצוע שלך). מחקר מצא כי קידום אתרים מביא יותר פניות של לקוחות בהשוואה לקידום ממומן, הפניות ממנו איכותיות יותר, יחס העלות תועלת בו טוב יותר, והוא בונה אמון מול הלקוח.


  2. קידום אתרים איכותי מחזיר את עלותו. קידום אתר במחיר נמוך לא יורגש למשך תקופה ארוכה אבל יהיה "כסף לפח". לעומת זאת, קידום אתרים איכותי מצדיק את עלותו – בתוצאות, באיכות הפניות, ובדירוגים ששורדים עדכונים.