# סוני גרטל > קידום אתרים עם אתיקה --- ## עמודים - [תוכן מועיל - מהו ואיך הוא משפיע על הדירוג שלכם בגוגל?](https://www.soni.co.il/%d7%aa%d7%95%d7%9b%d7%9f-%d7%9e%d7%95%d7%a2%d7%99%d7%9c/): הרגשתם שינוי בתנועה או ירידה בדירוג האתר? ייתכן שנפגעתם מעדכון תוכן מועיל. איך כותבים תוכן מועיל לאתרי עורכי דין, למה תוכן AI יכול לפגוע בכם ואיך להועיל ללקוחות יועיל לכם? - [מה זה E-A-T ולמה הוא חשוב לדירוג האתר שלך](https://www.soni.co.il/e-a-t/): E-E-A-T מודד את הניסיון, המומחיות התוכן, סמכותיות הכותב ואמינות האתר וקובע את דירוגו בגוגל. איך משפרים E-A-T, מהם אתרי YMYL ולמה הוא חשוב ? - [בניית אתר מותאם קידום למקצועות האתיקה](https://www.soni.co.il/web-development/): בונים אתר חדש או מרעננים את הקיים? חשוב שהאתר החדש שלכם יתאים לדרישות של גוגל. הכנתי עבורכם מדריך בניית אתרים שיעזור לכם להחליט נכון ולהצליח. - [כתיבת תוכן משפטי לעורכי דין לפי כללי האתיקה](https://www.soni.co.il/legal-conent/): סוני גרטל מציעה שירותי כתיבה משפטית לאתרי עורכי דין לפי כללי האתיקה, הכוללים תוכן משפטי מנצח שמדרג אותך גבוה בגוגל ומושך את הלקוח הנכון עבורך - [אודות](https://www.soni.co.il/soni-gertel/): סוני גרטל מציעה לעסקים הכפופים לכללי אתיקה מקצועית מעטפת שיווקית הכוללת קידום אתר בבלעדיות, פיתוח עסקי ועוד; המביאים לקוחות איכותיים ותוצאות. - [קידום אתרים לעורכי דין](https://www.soni.co.il/legal-seo/): קידום אתרים לעורכי דין הוא כלי אפקטיבי שחושף אותך ללקוחות ברגע בו הם מחפשים עו"ד. סוני גרטל מציעה לך קידום לפי כללי האתיקה של לשכת עורכי הדין. - [כתיבת תכנים](https://www.soni.co.il/content-writing/): מה עדיף לאתר אינטרנט שלך: תוכן קידום אתרים או תוכן שיווקי? איך כתיבת תוכן יכולה לסבך אותך עם גוגל ועם וועדת אתיקה? ולפי מה בוחרים כותב תוכן? - [מדריכי דירוג](https://www.soni.co.il/ranking-guides/): bdi דירוג עורכי דין - איך מתבצעת הגשה אל מדריכי דירוג משרדי עורכי דין ישראלים מובילים כדוגמת Duns100 ו-BDI? מתי נפתחת ההגשה לשנת 2024 ומה לא ידעת על כניסה אליהם? - [יצירת קשר](https://www.soni.co.il/contact/): יצירת קשר עם סוני גרטל - קידום אתרים עם אתיקה, המציעים שירותי קידום אתרים ושיווק עבור עורכי דין, רופאים ונדל"ן. אשמח לשמוע מכם! - [פיתוח עסקי](https://www.soni.co.il/business-development/): פיתוח עסקי למקצועות האתיקה של סוני גרטל, מתייחס למגבלות האתיות החלות עליך ומוצא דרכי חשיפה לקהל המדויק עבורך - לקבלת תוצאות אפקטיביות וצמיחה. - [קידום אתרים](https://www.soni.co.il/seo/): לאילו סיכוני אתיקה מקדם האתר שלכם חושף אתכם בתהליך קידום אתר בגוגל? קידום אתרים בשיטת סוני גרטל: קידום עם אתיקה, שקיפות, איכות ותוצאות בשטח. - [סוני גרטל - קידום אתרים עם אתיקה](https://www.soni.co.il/): סוני גרטל קידום אתרים עם אתיקה מציעה לעורכי דין, רופאים ומקצועות הנדל"ן את הדרכים לקידום אתר, שיווק והגעה ללקוחות בהתאם לכללי האתיקה במקצוע. --- ## פוסטים - [הבדלים בין חותמי מדריכי דירוג שונים](https://www.soni.co.il/ranking-seals/): בשנים האחרונות יש אינפלציה של חותמי דירוג באתרי עורכי דין. מה ההבדל בין סוגי החותמים השונים, לאילו מביניהם יש ערך אמיתי ואיך מבדילים ביניהם? - [כמה עולה קידום אתרים בגוגל?](https://www.soni.co.il/seo-cost/): כמה עולה לקדם אתר ומה משפיע על מחיר קידום אתרים אורגני בגוגל? למה עדיף לך לא לקדם מאשר להתפתות למחיר זול? וטיפים לאלו שנכוו ומטילים ספק ב-SEO - [אבטחת מידע לעורכי דין](https://www.soni.co.il/cyber-lawyer/): ועדת האתיקה הארצית פרסמה מסמך גילוי דעת העוסק בסוגיית אבטחת מידע של משרדי עורכי דין. מאמר זה יסביר מה נדרש, כמה זה הולך לעלות ולמה זה נחוץ? --- # # Detailed Content ## עמודים ### תוכן מועיל - מהו ואיך הוא משפיע על הדירוג שלכם בגוגל? > הרגשתם שינוי בתנועה או ירידה בדירוג האתר? ייתכן שנפגעתם מעדכון תוכן מועיל. איך כותבים תוכן מועיל לאתרי עורכי דין, למה תוכן AI יכול לפגוע בכם ואיך להועיל ללקוחות יועיל לכם? - Published: 2024-01-31 - Modified: 2025-02-12 - URL: https://www.soni.co.il/%d7%aa%d7%95%d7%9b%d7%9f-%d7%9e%d7%95%d7%a2%d7%99%d7%9c/ עדכוני תוכן מועיל כאן כדי להשאר. מה חשוב לדעת עליהם, איך מתקנים את הפגיעה ומצילים את המיקומים שלכם, ואיך כותבים תוכן מועיל? תוכן מועיל ואיך אפשר לשפר דירוג בגוגל באמצעותו כמה פעמים נכנסתם לגוגל, חיפשתם תשובה לשאלה, גללתם על פני כל האתרים בעמוד הראשון, והתייאשתם אחרי שלא מצאתם תשובה נורמלית באף אחד מהם? גוגל זהתה את המצוקה של המשתמשים והוציאה סדרת עדכונים שנקראים Helpful Content Update – (HCU) עדכוני תוכן מועיל. המטרה של עדכונים מתמשכים אלו היא להעלות לראש תוצאות החיפוש אתרים שבאמת נותנים תשובות ולא עוד תוכן גנרי. מנגד, אתרים שנחשבים כלא מועילים יכולים להעלם ברגע מתוצאות החיפוש. כיוון שלא מדובר בעונש אלא בעדכון גוגל, לא תראו הודעה על כך ב-Search Console של גוגל, אלא פשוט תרגישו את השינוי בתנועה לאתר או בדו"ח הקידום שלכם. אם חוויתם ירידות בדירוגים החל מאוגוסט 2022, ייתכן שהאתר שלכם נפגע בעדכון תוכן מועיל. עדכוני תוכן מועיל כאן כדי להשאר. מה חשוב לדעת עליהם, איך מתקנים את הפגיעה ומצילים את המיקומים שלכם, ואיך כותבים תוכן מועיל? צריכים לשדרג את התוכן באתר לתוכן מועיל? ליצירת קשר: 052-8353430 או מה חשוב לדעת על עדכוני תוכן מועיל? התוכן שלכם צריך להיות ממוקד באנשים לא במנועי חיפוש – גוגל פרסמו הנחיות בנוגע לעדכוני התוכן המועיל שמטרתם לעזור לבעלי האתרים לכתוב נכון יותר. כאשר אתם כותבים תוכן, אחת השאלות המרכזיות שלכם צריכה להיות: האם מי שסיים לקרוא את העמוד ירגיש שהוא למד יותר על הנושא וישיג את המטרה שלשמה הוא נכנס? או האם הוא ירגיש שעליו לחפש שוב על מנת למצוא מקור מידע טוב יותר. לא מספיק לכתוב כמה דפים מועילים: עדכוני תוכן מועיל בוחנים את האתר בכללותו ולא כל דף בפני עצמו. אתר שאינו נחשב למועיל וידידותי למשתמש ייפגע בדירוג, וגם הדפים המועילים שלו לא ידורגו גבוה. אם אתם מחפשים קידום אתרים, ייתכן שתקבלו הצעות מחיר עם התחייבות להעלאת X מאמרים בחודש לאתר כחלק מריטיינר הקידום שלכם. בעוד שהתחייבות כזו עוזרת לכם להעריך על מה אתם משלמים, תוספת של עשרות דפים דלי ערך יכולים להזיק לקידום האתר שלכם במקום לסייע לו. חווית המשתמש צריכה להיות טובה: כשגוגל מדברים על חוויית משתמש, הם מדברים על נוחות הגלישה לדפים ממובייל לרבות רספונסיביות (תצוגה מותאמת למכשירים שונים), וזמני טעינה קצרים (Web core vitals). גם בעיות אבטחה או ריבוי פרסומות ופופאפים יכולים לפגוע בחווית המשתמש, וכפועל יוצר בדירוג שלכם כתוכן מועיל. יש חשיבות לE-E-A-T: ה-E-E-A-T של הכותב הוא פרמטר בעדכוני תוכן מועיל. אחד הדברים שמועילים לקורא הוא כתיבה מניסיון, ולכן הניסיון האישי או המקצועי של הכותב (Experience) מסייע לדירוג המאמר, ומתבטא בדוגמאות שהקורא יכול להתחבר אליהן ולהשליך מהן על המקרה שלו. מומחיות (Expertise) באה לכדי ביטוי בזיהוי הסימפטומים, הטעויות הנפוצות, ובתיאור הפרקטיקה שלרוב שונה מהתיאוריה. אי אפשר לזייף מומחיות. שימוש בכותב תוכן שאוסף מידע מהרשת או מ-ChatGPT יניב טקסטים גנריים במקרה הטוב או עצות שגויות במקרה הפחות טוב. רק איש מקצוע שמכיר את העבודה בשטח יכול לתת את אותן תשובות שהגולש באמת מחפש. גם לסמכות (Authoritativeness) יש משמעות מבחינת יעילות התוכן: כמשתמשים ניטה יותר לקבל עצה מאיש מקצוע בתחום, מאשר מאדם רנדומלי המחווה דעתו. וככל שנתפוס את איש המקצוע כמומחה גדול יותר בתחומו, כך נעריך יותר את העצה. לכן תוכן שכתוב בעילום שם למטרות קידום באתרים אחרים חסר ערך, ואתם רוצים להיות חתומים על תכנים בעלי ערך המקשרים לאתר שלכם. תוכן AI הוא לא... --- ### מה זה E-A-T ולמה הוא חשוב לדירוג האתר שלך > E-E-A-T מודד את הניסיון, המומחיות התוכן, סמכותיות הכותב ואמינות האתר וקובע את דירוגו בגוגל. איך משפרים E-A-T, מהם אתרי YMYL ולמה הוא חשוב ? - Published: 2022-07-14 - Modified: 2025-02-12 - URL: https://www.soni.co.il/e-a-t/ מה זה E-E-A-T ולמה הוא חשוב לדירוג האתר שלך? אם אתם עורכי דין, רופאים או עוסקים במקצועות שמשמעותיים לחיים או לכסף של אנשים כדאי שתכירו את E-A-T ואת E-E-A-T. מדובר בגורם הדירוג החשוב ביותר לתחום שלכם והוא אולי הסיבה שאתם לא מצליחים להיות מדורגים או כבר לא מדורגים כמו פעם. מה זה E-E-A-T, איך הוא משפיע על הדירוג שלכם ומה אפשר לעשות כדי להשיג אותו? מה במאמר? לחיצה על הקישורים תעביר אותך מיידית לחלק שמעניין אותך במאמר:מה זה E-E-A-T ולמה הוא נוצר? ניסיון – Experienceמומחיות – Expertiseסמכות – Authoritativenessאמינות – Trustworthinessעד כמה חשוב להקפיד על E-E-A-T? מה זה E-E-A-T ולמה נוצר הצורך בו? כשאנחנו מחפשים בגוגל תשובות אנחנו מקווים שהתשובה שנקבל אמינה ונכתבה על ידי מישהו שמבין בנושא. זה חשוב לנו כשאנחנו עומדים לאפות עוגה ורוצים לוודא האם אפשר להחליף אבקת אפייה בסודה לשתייה אבל זה אפילו יותר משמעותי כשאנחנו מחפשים מידע בנושאי בריאות, משפט או נדל"ן (גוגל קוראת לנושאים אלו Your money your life או בקצרה YMYL). בשנת 2013 תוצאות החיפוש בנושאים רבים לא ענו על התקווה הזו. לכן גוגל יצרה גורם דירוג חדש – E-A-T (expertise, authoritativeness, & trustworthiness ). זהו מסמך בן כ-170 עמודים שנועד לתת למעריכים האנושיים של גוגל כלי לדירוג האמינות והסמכות של אתרים. ב-2018 יצא עדכון Medic שהיה הראשון להסתמך על E-A-T ובמסגרתו אתרים שהציעו מידע לא מהימן נעלמו מתוצאות החיפוש. מאז ועד היום היו שני עדכוני E-A-T ייעודיים, אך גם בעדכוני ליבה שאינם מכוונים ישירות לנושא אנו רואים את ההתחזקות של E-A-T כגורם דירוג. בנובמבר 2022 יואן ג'ין קים, סמנכ"ל בגוגל, האחראי על נושא הדירוגים בתוצאות החיפוש, אמר כי נעשה שימוש ב-E-A-T בכל שאילתא ותוצאת חיפוש. גוגל חיה לפי עקרונות ה-E-A-T בכל יום והוא חלק אינטגרלי מהעשייה שלה. https://www. youtube. com/watch? v=uAlAOyl5O5sבדצמבר 2022 גוגל הפכו למעשה את E-A-T ל-E-E-A-T, והוסיפו גורם דירוג נוסף: ניסיון (Experience) שבוחן עד כמה יש לדובר ניסיון ממקור ראשון ומהשטח בנוגע לתחום עליו הוא כותב. השפעת E-E-A-T על הדירוג שלך מקצועות האתיקה הם מקצועות Your Money Your Life, וכיום לעורכי דין ולרופאים קשה יותר להגיע לתוצאות הראשונות בגוגל אם הם לא מקפידים על E-E-A-T. הבשורה המשמחת היא שזה אפשרי ולמעשה E-E-A-T ואתיקה הולכים יד ביד. אבל כדי להצליח כיום יש צורך לנטוש טכניקות קידום ישנות שכבר לא עובדות. רוצה שלקוחות יגיעו אליך באופן אורגני מתוצאות החיפוש בגוגל? ליצירת קשר: 052-8353430 או ניסיון – (Experience) הערך המוסף שלך מעיד על הניסיון שלך לעורכי דין ורופאים אין זמן לכתוב את המאמרים שלהם בעצמם, אבל כותב תוכן לא באמת מכיר את עולמות התוכן הללו ולכן רוב התכנים באתרים משפטיים ורפואיים שטחיים וגנריים למדי. ומנגד, כשרופאים ועורכי דין כבר כותבים תוכן, הוא נוטה להיות טכני, מקצועי או מעמיק מדי לקורא הפשוט.   כדי להיות מדורגים גבוה בגוגל, התוכן שלכם צריך לדבר אל הקורא בגובה העיניים ולענות על השאלות שמעניינות אותו, אבל חשוב מכך - הוא צריך לשקף את הניסיון שלכם.   בעדכונים המשמעותיים של גוגל (עדכוני הליבה) ניתן לראות אתרים שמצביעים על ניסיון אמיתי של הכותב שעולים גבוה יותר בתוצאות החיפוש, גם אם יש להם פחות קישורים או אם הם מותאמים פחות לכללי קידום אתרים, כי זה הכיוון שגוגל מכוונת אליו. האם זה... --- ### בניית אתר מותאם קידום למקצועות האתיקה > בונים אתר חדש או מרעננים את הקיים? חשוב שהאתר החדש שלכם יתאים לדרישות של גוגל. הכנתי עבורכם מדריך בניית אתרים שיעזור לכם להחליט נכון ולהצליח. - Published: 2022-05-09 - Modified: 2025-02-12 - URL: https://www.soni.co.il/web-development/ בניית אתרים מותאמי קידום ולמקצועות האתיקה בניית אתר לעסק היא הצעד הראשון של כל עסק שרוצה ליצור לעצמו נוכחות ברשת או להשיג לעצמו לקוחות באמצעות קידום אתרים. אבל עבור רוב בעלי העסקים מדובר בכניסה לטריטוריה לא מוכרת, הדורשת מהם לקבל החלטות רבות וגורליות בתחום שאינו המומחיות הראשית שלהם. איך בוחרים חברת בניית אתרים? רוב בעלי האתרים מחפשים בגוגל או מקבלים המלצה מחבר, נכנסים לאתרים של חברות בניית אתרים ובוחרים לפי עד כמה האתרים מצאו חן בעיניהם. השיחה עם בונה האתר מרגישה כמו שיחה עם המוסכניק: בעוד הוא זורק מושגים ומילים שאין להם מושג מהן או האם יש בהן צורך, השאלה היחידה שממתינה לתשובה אצלם היא: אז כמה זה יעלה לי? כשהצעת המחיר מגיעה, היא מצטרפת לאחרות, ובסוף הם יבחרו בספק שהציע הצעה משתלמת אך לא נמוכה באופן חשוד. איפה מתחילות הבעיות? כשהם רוצים תוצאות. כשהם פונים למקדם אתרים הם נדהמים לשמוע שהאתר החדש שלהם, עליו שלמו כעת אלפי שקלים, לא עונה לדרישות של גוגל ודורש שינויים והתאמות. בניית אתר מותאם קידוםאתר מותאם קידום דורש הבנה במושגים טכניים הקשורים גם לבניית האתר וגם לקידום. רוב בוני האתרים לא עוסקים בקידום אתרים. הם בונים אתרי תדמית שנראים טוב אך לא בהכרח מתאימים טכנית לדרישות של גוגל. עבור מקצועות הכפופים לכללי האתיקה, יש חשיבות רבה לבניית אתר מותאם קידום אתרים שכן זוהי הדרך הטובה ביותר להגיע ללקוחות באופן שוטף. רוצה להגדיל את הסיכוי שהאתר שלך יהיה מותאם קידום? מאמר זה יסביר לך מה הכרחי וממה כדאי להמנע. רוצה להבטיח את הסיכויי שלך? ליווי מקצועי ע"י מקדם אתרים בתהליך בניית האתר יתן לך את נקודת הפתיחה החזקה ביותר. צריך ליוווי וניהול פרוייקט בבניית אתר חדש או שדרוג אתר קיים? ליצירת קשר: 052-8353430 או בחירת דומיין דומיין הוא הכתובת הייחודית דרכה מגיעים אל אתר העסק שלך, המופיעה אחרי ה-www בדפדפן. הדומיין הוא אחד הנכסים המרכזיים שלך לצורך קידום אתרים ומיתוג, לכן חשוב שתהיה לך בעלות על הדומיין שלך. גם אם בונה האתר או כל ספק אחר מציעים לקנות את הדומיין עבורך, כדאי לך לוותר על ההצעה ולרכוש את הדומיין בעצמך. ממה כדאי להמנע? דומיינים בעברית, דומיינים מסובכים מדי (ארוכים מדי או עם המון מקפים), עם היסטוריה מפוקפקת (דומיינים עם קישורי ספאם), קניית דומיין מספק דומיינים עם בעיות אמינות. בחירת אחסון הקמת אתר דורשת אחסנה של הדומיין. ברירת המחדל של בעלי עסקים היא לאחסן את האתר במקום זול היכן שנקנה הדומיין, או אצל הבונה האתר, אבל לרוב הבחירה הזו לא מועילה לך. מהירות טעינת האתר היא אחד הפרמטרים החשובים כיום לקידום האתר. אם השאיפה שלך להתברג בתוצאות החיפוש, מומלץ לבחור בשרת VPS ייעודי ומהיר. ההמלצה שלי: האחסון משמש גם כמעטפת האבטחה של האתר ומונע פריצה אליו. כדי לשמור על האתר, כדאי לבחור חברת אחסון אמינה עם מערך אבטחה מתקדם, שירות גיבויים תדיר והקפדה על גרסאות PHP מעודכנות בשרת. ממה כדאי להמנע? אחסון שיתופי זול מחו"ל (כמו GoDaddy, Bluehost וכו') בעייתי עבור אתרים ישראלים. הוא גורם לאתרים להיות איטיים במיוחד ואינו מאובטח מספיק. חבל להשקיע בבניית אתר וקידומו רק כדי לגלות יום אחד שהוא נפרץ על ידי האקרים ואין עבורו גיבוי מהתקופה האחרונה.   בחירת מערכת ניהול שתי מערכות ניהול התוכן הנפוצות ביותר עבור בניית אתר כיום... --- ### כתיבת תוכן משפטי לעורכי דין לפי כללי האתיקה > סוני גרטל מציעה שירותי כתיבה משפטית לאתרי עורכי דין לפי כללי האתיקה, הכוללים תוכן משפטי מנצח שמדרג אותך גבוה בגוגל ומושך את הלקוח הנכון עבורך - Published: 2022-03-23 - Modified: 2025-02-12 - URL: https://www.soni.co.il/legal-conent/ כתיבת תוכן משפטי לפי כללי האתיקה בכל שנה נוספים אלפי עורכי דין חדשים שמתחרים איתך לא רק על הלקוחות, אלא גם על הדירוגים המובילים בגוגל. כיום, עורך דין שרוצה להיות בראש תוצאות החיפוש לא יכול להתפשר על תוכן משפטי ממוצע. עליו להציג תוכן חכם ובעל ערך שיגרום לגולש ולגוגל לבחור בו בין ההמון. תכנים משפטיים שיוצרים לך יתרוןאיזה מידע חדש אפשר להביא בנושא מיסוי מקרקעין? מה כבר אפשר לכתוב שעוד לא כתבו על תאונות נזיקין? יש 370,000 תוצאות בגוגל על חדלות פירעון - למה שהתוכן שלך יבלוט מעל כולם? כותבי תוכן לאתרי עורכי דין מתבססים לרוב על תכנים קיימים ולכן רוב התכנים שנמצאים באתרי עורכי דין נראים אותו דבר. היכן שכולם פועלים באופן דומה, טמונה הזדמנות אדירה עבורך! תוכן לאתרי עורכי דין לא חייב להיות גנרי. לעורכי דין מנוסים בתחומם יש תובנות משנים של ייצוג והתנסות בשטח וידע שכותב תוכן לא יוכל לעולם להפיק בעצמו. שיטת סוני גרטל לכתיבת תוכן משפטי כוללת ראיון עם עורך הדין שמטרתו להבין מה השאלות שהלקוחות שואלים, להכיר את הפער בין התיאוריה לפרקטיקה, ולגלות את הטיפים הקטנים שאי אפשר ללמוד מחומרים קיימים ברשת. כולנו כגולשים מעדיפים תוכן עדכני ורלוונטי, וגוגל מתגמלת אתרים שמקפידים על כך. היופי הוא שעולם המשפט דינמי ומלא בשינויים והתפתחויות: בין אם אלו מדרגות מס מעודכנות לשנה הנוכחית, שירותים ממשלתיים מקוונים חדשים או פסק דין מהפכני – זהו תוכן שראוי לעדכון בדפים הקיימים באתר שלך. רוצה תוכן משפטי איכותי, אתי ומעניין שגם מביא לקוחות? ליצירת קשר: 052-8353430 או כתיבת תכנים המכוונת לקהל היעד שלך אם האתר של עורך דין הוא כרטיס הביקור שלו, התוכן שמופיע באתר הוא איש המכירות. ברוב אתרי עורכי הדין ברשת יש טקסט כללי, מעין "מפתח מאסטר שפונה לכל הקהלים". טקסט כזה מושך לא רק את קהל היעד שלך אלא גם את הגולשים שאין להם את היכולת לממן ייצוג משפטי, רק רוצים לשאול שאלה, או שהמקרה שלהם לא רלוונטי לתחום העיסוק שלך. שיטת סוני גרטל לכתיבת תוכן לאתרי עורכי דין מתחילה מהגדרה של הלקוח האידיאלי שלך. הגדרה זו מכוונת את הטקסטים לקהל היעד הרווחי ביותר עבורך ויוצרת תוכן ייחודי ומדויק עבורם. תוכן משפטי שהקורא מבין כאשר עורך דין מגיש סיכומים משפטיים, כותב הסכם או אפילו כותב ספרות משפטית הוא נשען על פסיקה וחקיקה ומצטט מהן כלשונן. לעומת זאת, כאשר כותבים תוכן משפטי לאתר אינטרנט, המטרה היא להנגיש את המידע עבור הקורא. עלינו לזכור כי הגולש אינו בעל ידע במשפטים, ולכן צריך לשקול להחליף את הציטוט של לשון החוק בהסבר בשפה פשוטה ומדוברת. ההנגשה הלשונית של התכנים מניבה תוצאות מדהימות מבחינת הלקוחות: עורכי הדין עבורם כתבתי תכנים מספרים שהלקוחות הפונים ציטטו פסקאות מהאתר, אותם לקוחות שיתפו אותם שלראשונה הם מבינים את הסיטואציה אליה נקלעו ועד כמה הם שמחים שהם מצאו את עורך הדין המומחה שיודע להסביר כך את הדברים. גם מבחינת גוגל מדובר ביתרון: הגולש הפוטנציאלי מוצא בקלות רבה יותר תשובות לשאלות משפטיות שמפריעות לו. גוגל מתייחס לכך כיוון שכשקל לגולש לקרוא את התוכן הוא נשאר יותר זמן בדף, ואם התשובה של הגולש נענית - הוא לא חוזר לחפש אותה בגוגל. כל אלו סימנים שעוזרים לקידום האתר שלך ומעודדים את גוגל לדרג את התוכן גבוה יותר בתוצאות החיפוש. תכנים משפטיים... --- ### אודות > סוני גרטל מציעה לעסקים הכפופים לכללי אתיקה מקצועית מעטפת שיווקית הכוללת קידום אתר בבלעדיות, פיתוח עסקי ועוד; המביאים לקוחות איכותיים ותוצאות. - Published: 2022-03-17 - Modified: 2025-02-12 - URL: https://www.soni.co.il/soni-gertel/ סוני גרטל – קידום עם אתיקה, נותן לבעלי עסקים מעטפת שיווקית נכונה, שמאפשר להם להגיע ללקוחות, מבלי לעבור על המגבלות האתיות שתחום העיסוק שלהם מחיל עליהם. אודות סוני גרטל באמצע שנות ה-2000 עסקתי ביחסי ציבור וראיתי בזמן אמת כיצד העיתונות מתחילה לאבד את כוחה אל מול עלייתם של הפורומים ומנועי החיפוש. מתוך אמונה שהעתיד שם, עשיתי בשנת 2009 את צעדי הראשונים בתחום קידום אתרים. יכולות הכתיבה שלי, הסקרנות שלי לחקור מה עושים בחו"ל, והרצון שבוער בי להיות הכי טובה ולנצח, היו חלק מהרכיבים שעזרו לי להצליח בתחילת דרכי. גם היום הם מסייעים לי להיות צעד אחד לפני המתחרים שלי ולהשאר בטופ, גם אחרי עוד עדכון אלגוריתם של גוגל שמטלטל את תוצאות החיפוש. עיקר העבודה שלי היה תמיד מול עורכי דין, רופאים ומקצועות רפואה שונים, חברות ביטוח וגופים פיננסיים. היא למדה אותי גם כי רוב הספקים בתחומי השיווק אינם מכירים את כללי האתיקה המקצועית, ומעמידים בפני לקוחות הכפופים לכללי האתיקה את הבחירה הקשה בין לא לשווק או לשווק ולהסתכן בעבירה אתית. מתוך הצורך הזה נולד "סוני גרטל – קידום עם אתיקה", שנותן לבעלי עסקים מעטפת שיווקית נכונה, שמאפשר להם להגיע ללקוחות, מבלי לעבור על המגבלות האתיות שתחום העיסוק שלהם מחיל עליהם. לאורך השנים הוכחתי שוב ושוב שאין דבר כזה "בלתי אפשרי" בקידום אתרים ובשיווק:הדחתי ממקום ראשון תוצאות שהיו שם במשך שנים לטובת לקוחות שלי שהתחילו את תהליך הקידום כשאין להם אתר כלל. יצרתי נישות רווחיות ומומחים בתחומם, וקידמתי תחומי עיסוק שלא היו להם במקור נפחי חיפוש. הבאתי לקוחות משלמים, עודדתי תחרות מצד המשרדים הגדולים בענף ויצרתי יש מאין על תחומים שלכאורה אין בהם נפחי חיפוש. יצרתי מאמרים ומדריכים שמציגים באופן חדשני נושאים רפואיים ומשפטיים, שנראה שאין דרך לחדש בהם. בניתי אסטרטגית קידום לטווח ארוך שאינה מסתמכת על קישורים ושומרת על המיקומים לאורך שנים ועדכונים. פילחתי עבור לקוחותיי את קהלי היעד האיכותיים ביותר עבורם, ובאמצעות יצירת משפך מדוייק שמדבר בשפה שלהם ולצרכים שלהם, הצלחתי להפוך את הלקוחות לכתובת המתבקשת עבור אותם קהלים. חשוב לך להגיע לתוצאות באופן מקצועי ואתי? יש לנו על מה לדבר! ליצירת קשר: 052-8353430 או למה בחרתי לתת בלעדיות ללקוחות? למען הלקוחות שלך לקידום אתרים יש המון כח והוא משפיע על הבחירות שאנשים עושים. אנחנו לא יכולים להיות בטוחים שהמנתח שעולה ראשון בתוצאות החיפוש הוא באמת הכי מומחה בתחום, שהאדריכל המקודם באמת יכול להוציא עבורנו היתר בלי בעיה, או שעורך הדין שבחרנו מהרשת יודע לסגור את עסקת הכופר הטובה ביותר עבורנו. אנחנו יכולים רק לקוות. יש לי את הידע, היכולת והמומחיות לקחת את הלקוחות שלי למקום הראשון בגוגל, גם אם הם מגיעים עם אתר חדש או הם אנונימיים לגמרי. מתוך אמונה שבראש תוצאות חיפוש צריך להיות איש המקצוע המוביל בתחומו, אני בוחרת אותם בקפידה ומחפשת את בעלי המקצוע המובילים בתחומם - את המומחים שרוצים וראויים להיות מדורגים במקום הראשון בגוגל. למענך רוב מקדמי האתרים לא מציעים בלעדיות על תחום קידום ומקדמים 4 עורכי דין מאותו תחום, 3 רופאים מומחים לאותו נושא ו-2 אדריכלים מאותו אזור. אבל הפער בין אחוזי ההקלקה בין המקום ה-1 בגוגל למקום 3 אדירים: על פי מחקר עדכני, 27. 6% מהגולשים מקליקים על התוצאה הראשונה ורק 11% מקליקים על התוצאה השלישית. כשיש למקדם שלך כמה לקוחות שונים באותו תחום, אין לך דרך לדעת שהוא נמנע מניגוד אינטרסים (דוגמה נפוצה: הוצאת קישורים מאתר לקוח אחד כדי לחזק מתחרה) ושהוא עושה כל מאמץ כדי... --- ### קידום אתרים לעורכי דין > קידום אתרים לעורכי דין הוא כלי אפקטיבי שחושף אותך ללקוחות ברגע בו הם מחפשים עו"ד. סוני גרטל מציעה לך קידום לפי כללי האתיקה של לשכת עורכי הדין. - Published: 2022-01-06 - Modified: 2025-02-12 - URL: https://www.soni.co.il/legal-seo/ קידום אתרים לעורכי דין קידום אתרים לעורכי דיןקידום אתרים לעורכי דין מאפשר לך להגיע אל הלקוחות הרלוונטיים לך. כאשר עולה בעיה משפטית, הלקוחות שלך מחפשים את הפתרון בגוגל. אם האתר שלך נמצא בראש תוצאות החיפוש, הם יגיעו אליו בדיוק ברגע שבו הם צריכים עורך דין. לנצח את התחרותיש מעל ל-70 אלף עורכי דין בישראל, כולם מכירים במעגל המשפחתי או החברתי שלהם עורך דין וכמובן שגם המשרדים המובילים בשוק מציבים תחרות קשה למשרדי הבוטיק. כדי שלקוח פוטנציאלי יבחר בך עליך לבלוט מבין כל האופציות הללו ולהשיג את תשומת ליבו. אז איך בכל זאת אפשר לגרום ללקוח לבחור בך? להיות תוצאת החיפוש הטובה ביותר לבעיה המשפטית שלו. למה קידום אתרים לעורכי דין כל כך אפקטיבי? קידום אתרים יוצר עבורך נוכחות בתוצאות החיפוש. קידום מדויק ידע להציג לא רק את הנוכחות שלך אלא גם את החוזקות והיתרונות היחסיים שלך. שירות של משרד בוטיק שונה משירות של משרד מוביל וגדול, שליטה בתחומי משפט מרובים אינה כמו היכרות מעמיקה ושליטה בתחום ספציפי. קידום נכון ואיכותי יבהיר ללקוח שמכל האפשרויות, משרדך נותן את הפתרון המיטבי לבעיה איתה הוא מתמודד כרגע. כאשר האתר שלך מותאם לדרישות של גוגל, הוא עולה גבוה יותר בתוצאות החיפוש עבור הביטויים שרלוונטיים לך. לקוח שמחפש פתרון לבעיה משפטית מקליד את הביטויים הללו ומוצא את התוצאה שמובילה לאתר שלך. הלקוח קורא את הפתרונות וההסברים המוצעים על ידך, נחשף לניסיון העשיר שלך בתחום, ופונה אליך בבקשה לייצוג. רוצה קידום אתרים שמותאם לכללי האתיקה ויזניק אותך בתוצאות של גוגל? ליצירת קשר: 052-8353430 או איך קידום לעורכי דין עובד? קידום אתרים הוא תהליך של הבאת תנועת גולשים איכותית מביטויים המדורגים גבוה בתוצאות החיפוש אל אתר משרד עורכי הדין. תהליך זה נעשה באמצעות מחקר מילות מפתח, התאמת האתר לדרישות גוגל (אופטימיזציה), כתיבת תכנים, בניית קישורים, יצירת סמכות (E-A-T), וניתוח יחסי ההקלקה וההמרה באתר. יתרונות קידום אתרים לעורכי דין למה קידום אתרים לעורכי דין הוא שיטת השיווק עם החזר ההשקעה הטוב ביותר עבורך? • השקעה לטווח ארוך - קידום ממומן נותן תוצאות רק כל עוד לא חרגת ממגבלות התקציב. קידום בפייסבוק ובאינסטגרם מתבסס על יצירה מתמדת של פרסומים חדשים. ופרסומי יח"צ נעלמים מהחדשות במהירות. לעומתם, קידום אורגני הוא פתרון ארוך טווח. עבודה נכונה תציב אותך בתוצאות החיפוש שיוצגו בכל יום ובכל שעה ויביאו אל האתר שלך את הלקוח שמחפש פתרון לבעיה משפטית. • ניצול חכם של התקציב שלך - שירותים משפטיים הוא אחד מהשווקים התחרותיים ביותר לקידום. מתוך שוק זה ישנם תחומים משפטיים מאוד יקרים לקידום ממומן. כך למשל, מי שירצה להיות המודעה המובילה בגוגל עבור הביטויים: "עו"ד פלילי", "עורך דין לענייני צוואה" או "עו"ד תמ"א 38" ישלם עשרות שקלים עבור כל לחיצה על המודעה. המחירים הגבוהים מעידים על כך שיש עורכי דין רבים שמוכנים לשלם כדי להופיע בתוצאות הראשונות. לכן בתחומים תחרותיים תקציב המודעות נגמר מהר מאד. לעומת זאת, קידום אורגני נעשה במסגרת תקציב קבוע ומושפע מהליכי למידה שלך ושלי ומאפשר לנו לבצע שינויים בטווח הארוך. • הגעה ללקוחות מאזור הפעילות שלך – לא יפתיע אותך לקרוא שלקוחות מחפשים עורך דין בסביבת המגורים שלהם. בין אם מדובר באימות חתימה, ייפוי כוח מתמשך או הסכם מכר, לקוחות רוצים שעורך הדין קרוב וזמין. קידום אתרים לעורכי דין מאפשר לך... --- ### כתיבת תכנים > מה עדיף לאתר אינטרנט שלך: תוכן קידום אתרים או תוכן שיווקי? איך כתיבת תוכן יכולה לסבך אותך עם גוגל ועם וועדת אתיקה? ולפי מה בוחרים כותב תוכן? - Published: 2021-06-24 - Modified: 2025-02-12 - URL: https://www.soni.co.il/content-writing/ כתיבת תוכן לאתרים מה המטרה של כתיבת תוכן לאתרים? כתיבת תוכן לאתרים היא מומחיות שדורשת סט אחר של כישורים מאלו שנדרשים לכתיבת סטטוס בפייסבוק, סיפור קצר או מאמר מקצועי. המטרה של כתיבת תכנים לאתר אינטרנט היא לא למסור מידע, להציג הצלחות או לספר סיפור, אלו רק אמצעים. המטרה המרכזית של התוכן היא - להפוך את הגולש שהגיע לאתר ללקוח. יש דרך נכונה ודרך לא נכונה לעשות זאת. אתרים שיווקיים מדי מעוררים תחושת חוסר נוחות. אתרים לא שיווקיים מספיק לא מניעים לפעולה. איך מזהים כתיבה שיווקית טובה? כתיבה שיווקית מדברת אל הקהל בטון הנכון ונוגעת בבעיות שמפריעות לו. היא מספקת מידע ולוקחת את הלקוח במסלול מוגדר שגורם לו להבין שעוד רגע יימצא הפתרון לאותה בעיה מטרידה. ככל שימשיך לקרוא יתגברו אצלו הרצון והדחף ליצור איתך קשר ולרכוש את השירותים והמוצרים שלך. מה עדיף: תכני קידום או תכנים שיווקיים? אבל קודם כל צריך להביא את הקורא אל הדף. התוכן צריך להופיע בתוצאות החיפוש של גוגל כדי שהלקוח הפונטציאלי יחשף אליו. כדי לכתוב תכנים לקידום אתרים נדרשת כתיבה מסוג אחר, הלוקחת בחשבון את העדפות הדירוג של גוגל. רוב האנשים מניחים כי הכללים לכתיבת תכני קידום אתרים שונים משמעותית מהכללים לכתיבת תכנים שיווקיים, אבל לא כך הדבר. גוגל רוצה לתת לקורא את התוכן האיכותי והאמין ביותר ולכן בכל תוכן שנכנס לאתר שלך חשוב להקפיד על מחקר ביטויים, על כוונת משתמש והכי חשוב - על הערך שהגולש יקבל ממנו. בתחומים רפואיים, כלכליים ומשפטיים יש חשיבות רבה לנכונות התוכן המופיע באתר. גוגל כמו גם כללי האתיקה, שמים דגש רב על דיוק ועל מהימנות המידע המופיע באתרים אלו. בחירה נכונה של כותב תוכן היא ההבדל בין חשיפה ללקוחות לבין חשיפה לסיכונים. רוצה תוכן איכותי, שיווקי, שמותאם לכללי האתיקה ולגוגל? ליצירת קשר: 052-8353430 או תוכן משפטי תוכן רפואי תוכן פיננסי איך כותבים תכנים שמדורגים בגוגל? כתיבת תכנים היא אלכימיה. היא נמצאת על התפר בין אומנות הכתיבה לבין מחקר הבוחן מהי הדרך שבה גוגל והגולשים מעדיפים לקבל את התשובה לשאילתת החיפוש הספציפית, ואיזה מידע הם מצפים למצוא בתשובה לשאלה זו. אנחנו קוראים לזה זיהוי כוונת המשתמש. כל אחד מאיתנו הוא משתמש שמחפש תשובות . חלק מהשאלות שלנו מאד פשוטות (כמה גרם קמח זה כוס? ) וחלק מורכבות מאד (איך מתחילים תהליך גירושין? ), אבל לכל שאלה כזו אנחנו מחפשים תשובה ברורה ככל האפשר. כשאנחנו מעלים תוכן לאתר, חשוב שהוא יהיה ברור וקל לקריאה, אבל הכי חשוב - שייתן לנו ערך מוסף. כולנו מחפשים את הטיפים הקטנים האלו שרק מומחה מכיר ויכולים להפוך את החיים ליותר קלים. אפילו אם מדובר בתשובה לשאלה הנצחית - איזו מכל הכוסות בבית היא הכוס שאיתה מודדים קמח? רוב הסיכויים שהגולשים הגיעו אליכם דרך הסלולרי שלהם. נסו להפוך את חווית הקריאה שלהם לנוחה ככל האפשר: במקום לעבור בין דפי תוכן קצרים על כל נושא, הציעו להם מדריכים מפורטים שמקיפים את הנושא ואפשרו להם לנווט לחלקים שמעניינים אותם או לגלול לאורך המדריך, לבחירתם. כשאנחנו בתפקיד הלקוח אנחנו לרוב נרתעים מאתרים שמשווקים לנו באגרסיביות. כשאנחנו נמצאים בצד השני חשוב לזכור את ההרגשה הזו. המטרה של כתיבת תוכן היא למשוך לקוחות אבל כשלקוחות מרגישים את הרתיעה הזו ועוזבים לטובת אתר אחר, הדירוג שלו בגוגל ייפגע. כתיבת תוכן למקצועות... --- ### מדריכי דירוג > bdi דירוג עורכי דין - איך מתבצעת הגשה אל מדריכי דירוג משרדי עורכי דין ישראלים מובילים כדוגמת Duns100 ו-BDI? מתי נפתחת ההגשה לשנת 2024 ומה לא ידעת על כניסה אליהם? - Published: 2021-06-23 - Modified: 2025-02-12 - URL: https://www.soni.co.il/ranking-guides/ הגשה למדריכי דירוג מדריכי דירוג עורכי דין - BDI ו-Duns 100 אילו מדריכי דירוג ישראלים ישנם? כשמדברים על מדריכי דירוג ישראליים עבור עורכי דין, מתייחסים לשני מדריכים מובילים - Duns 100 ו-BDI. מדריכים אלו שראו אור לראשונה ב-2005, הביאו איתם תפיסה חדשנית לשוק: במקום לתת לקהל לנחש מי החברות המובילות בהסתמך על פרסומי יח"צ ושיווק, הן יצרו כלי מדידה מבוסס קריטריונים וניתחו באמצעותו מי באמת משרדי עורכי הדין המובילים בתחומם. עם ההגשות ל-2025 מדריך Dun's100 יתחיל לדרג גם את המגשרים המובילים בישראל בתחומי משפחה וגירושין. האם כל משרד עורך דין יכול להגיש מועמדות לדירוג? ההגשה למדריכי דירוג אפשרית לכל משרד עו"ד, אך לא מדובר בעניין טכני. זו אומנות המשלבת בין אסטרטגיה עסקית, כתיבה שיווקית והבנה בקריטריונים הנבחנים בכל מדריך. זהו תהליך תובעני שדורש הסתכלות מאקרו ומיקרו על העסק שלך, אבל בסופו יהיה בידך את המסמך עם סיכויי ההתברגות הטובים ביותר עבורך. מה הערך של הופעה במדריכי הדירוג? קבלת חותם הדירוג היא האישור הרשמי והאובייקטיבי לתחושה הפנימית שמלווה אותך מיום הקמת העסק - שבנית את אחד ממשרדי עורכי הדין האיכותיים בישראל. הדירוג יאפשר לך להגיע ללקוחות שמוקירים איכות ומחפשים אותה. הוא יחזק את המוניטין שלך ואת המיתוג העסקי שלך ויפתח אפשרות ליצירת קשרים עסקיים חדשים. כמה דברים שכדאי לדעת על הגשה אל דירוגי עורכי דין: כמה דברים שכדאי לדעת על הגשה אל דירוגי עורכי דין:הגשת המועמדות לדירוגים נפתחת עם פרסום השאלונים באתרי מדריכי הדירוג. השאלונים לעורכי דין מתפרסמים באתרי Dun's100 ו-BDI . יש מועד אחרון להגשה. לכל מדריך דירוג מועד אחרון להגשה משלו. עבור דירוגי 2025, המועד האחרון להגשה לדנס 100 הוא 5/11/24, ולהגשה ל-BDI הוא 28/11/24. תוצאות הדירוגים מתפרסמות בסביבות מרץ. אפשר (ורצוי) להגיש ליותר מתחום אחד. משרדים בעלי הישגים משמעותיים בתחומים שונים יכולים להגיש מועמדות למספר תחומים שונים. למעשה, התחרות בכל תחום שונה ולכן הגשה למספר תחומים יכולה להגדיל את הסיכוי שלך להכנס למדריכים השונים. דרוש לך ליווי מקצועי בהגשה לדירוגים? רוצה להגדיל את הסיכויים שלך להכנס? ליצירת קשר: 052-8353430 או הגשת מועמדות לדירוגים מילוי השאלונים לוקח זמן ודורש מחשבה. השאלונים צריכים לשקף לא רק את העשייה אלא גם את הפוטנציאל שלך כמשרד. כדי להצליח לשקף זאת, הכתיבה למדריכי הדירוג צריכה להיות כתיבה שיווקית ולא כתיבה טכנית או משפטית. הדרך היחידה שבה אנליסטים של מדריכי דירוג יכולים לדעת עד כמה תיק מורכב, חדשני או גדול, היא באמצעות התיאור שלו בשאלונים. משרדים שאינם מצליחים להעביר את תמצית התיקים כיאות, או בוחרים בתיקים לא נכונים, אינם נכנסים לדירוג Duns100 או BDI, או זוכים בדירוג נמוך מהמגיע להם. לאיזה Tier אני שייך? בדירוגים יש חלוקה בין המשרדים המובילים, בולטים וידועים. ב-Tier ה"מובילים" נמצאים "התותחים הכבדים" של התחום: משרדי עורכי הדין שמחזיקים בתיקים, במחלקות ובלקוחות הגדולים בתחום. Tier ה"בולטים" כולל את משרדי הבוטיק או את אלו שמחזיקים שחקני מפתח בתחום. Tier ה"ידועים" כולל משרדים שעשו לעצמם שם בתחום וזכו לפרסום כמשרד בוטיק קטן, כיוצרי הלכות, כמשרד בצמיחה או כמשרד שיודע כיצד ליצור באזז תקשורתי. מה מדריכי הדירוג מחפשים? המיקוד של דנס ושל BDI אינו זהה. לכל מדריך דירוג יש דגשים משלו לגבי מי ראוי להכנס לדירוגים ולאיזה Tier. לא נדיר לראות שמשרד עורכי דין מצליח להכנס ל-BDI אך אינו עובר את הסף עבור... --- ### יצירת קשר > יצירת קשר עם סוני גרטל - קידום אתרים עם אתיקה, המציעים שירותי קידום אתרים ושיווק עבור עורכי דין, רופאים ונדל"ן. אשמח לשמוע מכם! - Published: 2021-06-16 - Modified: 2025-02-10 - URL: https://www.soni.co.il/contact/ יצירת קשר יצירת קשר: טלפון: 052-8353430 מייל: sonigertel@gmail. com הודעת whatsapp אפטר יעקב 1 תל אביב 6936201 Store-alt Instagram Facebook-f Linkedin Youtube --- ### פיתוח עסקי > פיתוח עסקי למקצועות האתיקה של סוני גרטל, מתייחס למגבלות האתיות החלות עליך ומוצא דרכי חשיפה לקהל המדויק עבורך - לקבלת תוצאות אפקטיביות וצמיחה. - Published: 2021-05-26 - Modified: 2024-01-31 - URL: https://www.soni.co.il/business-development/ זיהוי הזדמנויות עסקיות פיתוח עסקי ואסטרטגיות שיווק מה זה פיתוח עסקי? פיתוח עסקי הוא תהליך שנועד לדייק את השירותים שמציע העסק שלך, לנתח מהם המוצרים או השירותים הרווחיים ביותר עבורך ולבחון מי הם קהלי היעד הנכונים ביותר עבורך. זהו תהליך ארוך טווח של זיהוי הזדמנויות עסקיות, קהלי יעד רווחיים, נישות שיכולות להוות יתרון תחרותי בשוק רווי, והזדמנויות לבניית מותג ומוניטין. מה המטרות של פיתוח עסקי? בתהליך הפיתוח העסקי נמצא את ההזדמנויות והפלטפורמות לחשיפה לקהל היעד המדויק עבורך שנבחר לפי מנעד רחב של שיקולים. מעבר לשיקולי רווחיות אנו ננתח את היכולת להגיע ללקוחות הקצה ואת סיכויי העסק להתבלט בתחום הנבחר. נבדוק גם את ההשפעות של שינויים בתחומך על אפיקים עתידיים שצפויים להיפתח או להיחסם. מה היתרון של פיתוח עסקי על פני ייעוץ עסקי? להיות עסק עצמאי זאת בחירה עם השלכות לא פשוטות, אבל אחד היתרונות המשמעותיים שבה הוא היכולת לנתב את העבודה היומיומית שלנו למקומות, שירותים ואתגרים שמענינים אותנו. במסגרת התהליך נבחן אילו תחומים ושירותים מעניקים לך סיפוק, הנאה והגשמה עצמית, כחלק מהשאלות שנעלה כדי לבחור את הדרך בה ילך העסק שלך. עסקים רבים מציעים מניפת שירותים רחבה מתוך תקווה לפנות לכמה שיותר פלחי שוק. אבל מי שמרוויח את סכומי העתק בכל תחום הוא המומחה הכירורגי ולא הרופא הכללי. בנייתך כמותג מוביל בתחומך, הבנת קהל היעד והיכולת לפצח היכן הוא נמצא, יניבו לך תוצאות והחזר השקעה לאורך שנים. הם יהיו עבורך מנוף אדיר לצמיחה עסקית ולהגדלת רווחיות. שירותי אסטרטגיה: עורכי דין רופאים ומקצועות רפואה מקצועות הנדל"ן פיתוח עסקי מוכוון אתיקה איש שיווק שאינו מכיר את כללי האתיקה עלול לחשוף אותך לעבירות אתיות. הוא אינו מכיר את המגבלות החלות על התחום שלך בכל הנוגע להגעה ללקוחות ואינו יודע את התשובות לשאלות האתיות הבאות בתחומך:האם והיכן מותר להציג פרסומת ומה יכול להופיע בה? מה נחשב על פי האתיקה כשידול של לקוח ומצליחים להגיע ללקוחות ולהציג את שירותי המשרד בלי לשדל? איך מציגים את המומחיות בלי להשתמש בתארים כגון "מומחה" או להציג נתוני הצלחה? באילו אמצעי מדיה מותר לפרסם ובאילו לא לפי כללי האתיקה במקצוע שלך? האם מותר לציין שמות או להביא לוגואים של לקוחות? האם ניתן להציג אחוזי הצלחה? מה אסור שיופיע בפרסום? ההיכרות עם כללי האתיקה הרלוונטיים לך מאפשרת לי ליצור עבורך אסטרטגית פיתוח עסקי אפקטיבית ואתית, המגינה עליך ומניבה תוצאות. שיטת סוני גרטל לזיהוי הזדמנויות עסקיות תהליך הפיתוח העסקי למקצועות שחלים עליהם כללי האתיקה, לוקח בחשבון מספר פרמטרים חשובים: המגבלות האתיות שתחתן העסק צריך לפעול, תחומי ההתמחות של העסק, האפיקים הרווחיים ביותר שלו, פוטנציאל השוק וההזדמנויות, אפיקי השיווק והמשאבים העומדים לרשותנו, קהלי היעד הרצויים לעסק, וכמובן - המטרות ותחומי העניין של בעלי העסק. התוצר של התהליך הוא הבנה ברורה של המקום בו העסק נמצא כיום ולאן הוא שואף להגיע. התהליך מגדיר גם את האופן שבו אופי הפעילות ישתנה לקראת היעד החדש וכיצד העסק יגיע אל היעדים החדשים אותם הוא שואף להשיג. פיתוח עסקי הוא תהליך חי ודינמי בעסק. זהו תהליך של למידה וצמיחה המביא את העסק לגבהים חדשים. הוא מסייע לשינוי דפוסי התנהלות בעסק, להגשמה של יעדים כלכליים ואישיים, להתמקצעות ולפריצה כלכלית משמעותית עבור מי שמוכן להתחייב לכך. בין קידום אתרים לפיתוח עסקי מה המטרה? גם בפיתוח עסקי וגם בקידום אתר... --- ### קידום אתרים > לאילו סיכוני אתיקה מקדם האתר שלכם חושף אתכם בתהליך קידום אתר בגוגל? קידום אתרים בשיטת סוני גרטל: קידום עם אתיקה, שקיפות, איכות ותוצאות בשטח. - Published: 2021-05-25 - Modified: 2025-02-12 - URL: https://www.soni.co.il/seo/ קידום אתרים (SEO) קידום אתרים אורגני וממומן בגוגל מה זה קידום אתרים? קידום אתרים או SEO הוא תהליך שמטרתו לשפר את ביצועי האתר באופן שיענה על דרישות האלגוריתם של גוגל לדירוג. ככל שהאתר נמצא מתאים יותר, הוא עולה גבוה יותר בדירוגים, זוכה ליותר חשיפה ומגדיל את הסיכוי לקבל באמצעותו פניות מלקוחות. קיימים כ-200 גורמים המשפיעים על הדירוג בגוגל - חלקם קשורים לתפקוד האתר עצמו וכוללים התייחסות לנושאים טכניים כגון מהירות טעינה ורספונסיביות, איכות התוכן ומילות המפתח, ואפילו חווית המשתמש. אחרים קשורים לגורמים חיצוניים כדוגמת קישורים, חוזק המותג, זמן השהייה בדף, אחוזי ההקלקה על התוצאה ועוד. בוחר חברת קידום? המחיר הוא לאו דווקא פרמטרקידום הוא אחד מאמצעי השיווק האפקטיביים ביותר לעסק. התחרות קשה וכדי להגיע ללקוחות יש צורך בנוכחות חזקה בגוגל. השוק מוצף בהצעות של מקדמי אתרים, אבל בעוד שחלקם יממשו עבורך את ההזדמנות אחרים יחשפו אותך לסיכון ממשי. בבחירת חברת קידום ישנם פרמטרים חשובים בהרבה מאשר העלות החודשית. כמו שבוודאי מוכר לך מהמקצוע שלך, תמיד יהיה מי שמוכן לעשות את העבודה במחירים זולים יותר, אך לא תמיד התוצר יהיה מקצועי באותה מידה. האתגר של מקצועות האתיקהבפני מקצועות האתיקה קיים אתגר כפול בכל הנוגע לקידום האתר: עדכונים אחרונים של גוגל שמים דגש יותר מתמיד על תוכן איכותי ואמין ועל קישורי סמכות ומותג. בד בבד פעולת הקידום עצמה צריכה לעמוד בכללי האתיקה, כך שלא יווצר מצב שבו כל הניסיונות להביא לקוחות למשרד מעמידים את קיומו בסכנה. האתר שלך הוא כרטיס הביקור שלך. הוא קובע את הרושם הראשוני שהגולש יקבל עליך, ואת הסיכוי שלו להפוך ללקוח שלך. אבל עבודת קידום שאינה מקצועית יכולה להוביל לנזק משמעותי אף יותר: ענישה על ידי גוגל, ביקורות שליליות על ידי מדרגים או הסתבכות עם וועדת האתיקה. קידום אתר בשיטת סוני גרטל קידום איכותי של האתר שלך יאפשר לך להגיע אל הלקוחות שמעניינים אותך באופן שוטף ובמסגרת קמפיינים ממוקדים. שיטת הקידום שלי תמתג אותך כמומחה בתחומך ותאפשר לעסק שלך לצמוח לאורך זמן וללא דאגות. אני מציעה לך את ההזדמנות להצטרף אל לקוחותיי שמדורגים גבוה בגוגל, מקבלים פניות מלקוחות שמתאימים להם ונהנים מקידום אתרים המבוסס על שקיפות, איכות ואתיקה. רוצה שלקוחות יגיעו אליך באופן אורגני מתוצאות החיפוש בגוגל? ליצירת קשר: 052-8353430 או עורכי דין רופאים ומקצועות רפואה מקצועות הנדל"ן סיכוני אתיקה בקידום אתרים רוב הלקוחות שלוקחים שירותי קידום אתרים, לא יודעים באמת מה נעשה באתר שלהם. הם רוצים לראות את הלקוחות מגיעים ואת האתר מתקדם בגוגל. אבל מקדם אתרים שאינו מכיר את כללי האתיקה עלול לחשוף אותך לשלל עבירות אתיות, שוועדת האתיקה עלולה למצוא אותך כגורם האחראי כלפיהן. הנה כמה דוגמאות נפוצות: מקור הקישורים - כללי האתיקה לעורכי דין מדגישים רבות את חשיבות הפרסום באתרים המכבדים את כבוד המקצוע. אבל מקדמי אתרים רבים שותלים מאמרים ומוציאים קישורים מאתרים שאינם עומדים בקריטריון זה. שתילת מאמרים באתר - אם באתר שלך התווסף אזור מאמרים שלא נכתב על ידך, הוא עלול לחשוף אותך לשלל עבירות אתיות כגון פרסום שירותים לא משפטיים באתר עו"ד או פרסום עו"ד אחר, שימוש במונחים לא מקצועיים, וכן הלאה. שידול - כולנו רוצים להגדיל את כמות הלקוחות המגיעה מהאתר, אך כללי האתיקה מגדירים באופן ברור מה מותר ומה אסור לשם כך. קידום אתרים שאינו מתייחס לכך מסכן אותך... --- ### סוני גרטל - קידום אתרים עם אתיקה > סוני גרטל קידום אתרים עם אתיקה מציעה לעורכי דין, רופאים ומקצועות הנדל"ן את הדרכים לקידום אתר, שיווק והגעה ללקוחות בהתאם לכללי האתיקה במקצוע. - Published: 2021-05-10 - Modified: 2025-04-16 - URL: https://www.soni.co.il/ סוני גרטל - שיווק עם אתיקה שיווק, קידום אתרים והגשות למדריכי דירוג עבור עורכי דין, רופאים ומקצועות הנדל”ן עורכי דין, רופאים ואנשי נדל"ן פועלים תחת מגבלות אתיות שמקשות עליהם לשווק ולפרסם את עצמם. שמי סוני גרטל ואני אשת שיווק ומקדמת אתרים בעלת ניסיון של שנים. רוב לקוחותי כפופים לחוקי האתיקה, וכאחראית על פעילויות השיווק והקידום שלהם היה חשוב לי שהם יהיו מוגנים מפני עבירות אתיות או זימון לדיון בוועדת האתיקה. כך נולדה ההתמחות הייחודית שלי - שיווק עם אתיקה. עוד עליי >> אילו שירותים אני מציעה? קידום אתרים עם אתיקההגעה ללקוחות פוטנציאלים מבלי להחשף לסיכונים אתיים, באמצעות קידום אורגני בגוגל או קידום ממומן. כתיבת תכניםכתיבת תוכן שיווקי או תכנים עבור האתר בהתבסס על מחקר או ראיונות עם הלקוח, ולפי כללי האתיקה. הגשה למדריכי דירוגהגשה למדריכי דירוג דורשת הצגה שיווקית של הפעילות והכנה לראיון. אני מלווה את לקוחותי בתהליך זה. פיתוח עסקימסייע למפות, לאתר ולהגיע אל קהלי היעד. להגביר רווחיות ולחזק את המיתוג של העסק. ליווי בבניית /שדרוג אתרליווי בתהליך בניית אתר, שמשדר את הטון והסגנון של העסק, מציג את השירותים ומסייע לתהליך הקידום. ניהול מוניטיןדחיקת תוצאה שלילית בגוגל, כגון כתבה לא מחמיאה, תביעה משפטית או קובלנה מוועדת משמעת. חשוב לך להגיע לתוצאות באופן מקצועי ואתי? יש לנו על מה לדבר! ליצירת קשר: 052-8353430 או לאילו תחומים היתרון היחסי שלי מועיל? רופאים ומקצועות רפואה עורכי דין מקצועות הנדל"ן הלקוחות שלי: --- --- ## פוסטים ### הבדלים בין חותמי מדריכי דירוג שונים > בשנים האחרונות יש אינפלציה של חותמי דירוג באתרי עורכי דין. מה ההבדל בין סוגי החותמים השונים, לאילו מביניהם יש ערך אמיתי ואיך מבדילים ביניהם? - Published: 2022-11-22 - Modified: 2024-02-12 - URL: https://www.soni.co.il/ranking-seals/ - קטגוריות: Uncategorized בשנים האחרונות אנו עדים לאינפלציה של חותמי דירוג מסוגים שונים. חלקם בעלי משמעויות שונות ולחלקם אין משמעות אמיתית כלל. אילו סוגים ישנם ואיך מבדילים? בשנים האחרונות יש אינפלציה של חותמי דירוג באתרי עורכי דין, אבל לא כל החותמים מעידים על איכותו של המשרד ומובילותו. מה ההבדל בין סוגי החותמים השונים ואיך מבדילים ביניהם? מה במאמר? לחיצה על הקישורים תעביר אותך מיידית לחלק שמעניין אותך במאמר: חותמי דירוג של Dun's100 ו-BDI חותם אמינות Dun'sGuide חותמים בינלאומיים חותמים מומצאים איך מזהים משרדי עורכי דין מובילים? סוגי חותמי דירוג וההבדלים ביניהם חותמי הדירוג מאפשרים למשרדי עורכי דין לקבל הכרה עבור העשייה שלהם בשוק הישראלי או הבינלאומי. מאחורי הקלעים של מדריכי הדירוג האובייקטיביים עומד מערך של אנליסטים המקבל מאלפי משרדים שאלונים ומדרג את הטובים שבהם בכל קטגוריה. לחותמי הדירוג יש יתרונות רבים, ולכן אין זה מפתיע שמשרדים שאינם עומדים בקריטריון מנסים להשיג את התועלות הנלוות להצגת החותם. בשנים האחרונות אנו עדים לאינפלציה של חותמי דירוג מסוגים שונים. חלקם בעלי משמעויות שונות ולחלקם אין משמעות אמיתית כלל. אילו סוגים ישנם ואיך מבדילים? חותמי דירוג של Duns 100 ו-BDI בכל שנה מדריכי הדירוג האובייקטיביים Dun’s 100 ו-BDI Code מדרגים את משרדי עורכי הדין המובילים בישראל ב-46 קטגוריות שונות. בכל שנה יוצא לוגו לשנה זו עבור שני מדריכי דירוג אלו והוא מלווה בתעודה חתומה על ידי מדריכי הדירוג הניתנת לתלייה במשרד. רק משרד שרכש את חבילת הפרסום יכול להשתמש בלוגו העדכני לשנה זו. באתרי משרדי עורכי דין רבים שאינם מדורגים אפשר לראות את הלוגו מהשנה שבה הם רכשו חבילת פרסום, או משנים קודמות שבהן השימוש בלוגו של Dun’s ו-BDI היה מותר גם למדורגים שלא רכשו חבילה. בשנתיים האחרונות גלובס ו-statista משיקים מדריך דירוג עורכי דין חדש (ההגשה אליו מתבצעת בין יולי לספטמבר, והתוצאות מתפרסמות בפברואר). נכון לכתיבת שורות אלו, אין למדריך זה תהודה או הכרה כמו למדריכי הדירוג של Duns 100 ו-BDI, ובצדק. המדריך כרגע מתבסס על המלצות עמיתים על משרדים מובילים בתחומם. הוא אינו שם דגש על תיקים משמעותיים, היקפי פעילות או כל פרמטר נוסף שמעיד על פעילות המשרד. חותם אמינות דן אנד ברדסטריט (Dun’sguide) דן אנד ברדסטריט (Dun & Bradstreet) מציעים לרכישה חותם אמינות, המעיד על איתנותו הפיננסית של העסק. החותם מקשר לפרופיל באתר דנסגייד הכולל את פרטי החברה. על אף שהחותם לא מעיד על מובילותו של המשרד, אלא על איתנותו הפיננסית הוא נפוץ בקרב משרדי עורכי דין. לרוב, מי שיציגו אותו באתר הם עורכי דין שאין להם חותם אובייקטיבי. כאן המקום להתוודות - מי שגרם לחותם זה להיות נפוץ כל כך, הוא אני, כחלק מאסטרטגית קידום עבור לקוח בשנת 2019. מקדמי אתרים אחרים שראו את החותם אצל הלקוח שלי אצו לרכוש אותו גם כן עבור לקוחותיהם ויצרו בלבול בשוק. כיוצרת הטרנד, אני מרגישה שהגיעה השעה להסביר את ההבדלים בין החותמים:את חותם הדירוג של דנס 100 לא ניתן לרכוש בכסף, והוא מעיד על מצוינותו של המשרד ועל שייכותו לרשימה מצומצמת של המשרדים הטובים בישראל בתחומו. לרוב, לחיצה על החותם תוביל לטבלת הדירוגים או לדף הפרופיל של הלקוח ממנו ניתן להגיע אל טבלאות הדירוגים. לעומת זאת, חותם אמינות דן אנד ברסטריט הוא חותם שנרכש עבור תשלום. הוא מעיד על חוסנו הפיננסי של המשרד ותו לאו. לחיצה עליו תוביל לפרטים על המשרד ולאפשרות לרכוש דו"ח מידע עסקי על החברה. חותמי דירוג בינלאומיים ישנם מדריכי דירוג בינלאומיים המאפשרים לפירמות ישראליות להגיש את מועמדותם... --- ### כמה עולה קידום אתרים בגוגל? > כמה עולה לקדם אתר ומה משפיע על מחיר קידום אתרים אורגני בגוגל? למה עדיף לך לא לקדם מאשר להתפתות למחיר זול? וטיפים לאלו שנכוו ומטילים ספק ב-SEO - Published: 2022-03-23 - Modified: 2022-03-23 - URL: https://www.soni.co.il/seo-cost/ - קטגוריות: Uncategorized ומה משפיע על המחיר? טווח המחירים לקידום אתרים בגוגל רחב, ועסק שמחפש מקדם אתרים יתקל בהצעות מחיר שונות מאד בעלותן. אבל כאשר בוחנים ספק קידום אתרים עלות היא רק חלק אחד במשוואה. החלק השני והלא פחות חשוב הוא הערך שמקבלים מהקידום. מה משפיע על מחיר קידום אתרים ולמה מחיר זול לא יביא לך תוצאות בגוגל? מה במאמר? לחיצה על הקישורים תעביר אותך מיידית לחלק שמעניין אותך במאמר:מה משפיע על מחיר קידום אתרים? למה עדיף לא לקדם מאשר לקדם בזול? איך מגדילים את יחס עלות תועלת בקידום? מה משפיע על מחיר קידום אתרים? תחרות – אחד הדברים שמשפיעים ביותר על המחיר הוא רמת התחרות על הביטויים המבוקשים. עורכי דין, רופאים והעוסקים במקצועות הבריאות, רואי חשבון, שמאי מקרקעין, מהנדסים, אדריכלים ומתווכים כפופים לכללי אתיקה ופרסומת בתחומם. מתוך אמצעי השיווק המותרים למקצועות האתיקה, קידום אתרים הוא האפקטיבי ביותר להגעה ללקוחות, ולכן בתחומים אלו התחרות גדולה. מומחיות – מומחיות היא הניסיון, הידע והיכולת לפתור בעיות, להשיג יעדים ולמנוע נזק. כולנו מכירים את הלקוח שבקש הצעת מחיר, בחר בחלופה הזולה ולאחר מספר חודשים מתקשר שוב. הניסיון לחסוך לא עבד ומאז התווספו לו עוד כמה בעיות (חלקן הודות לטיפול שבחר). עכשיו הוא חייב אותך כדי לפתור את הבלאגן. מקדם אתרים מומחה יודע לפתור בעיות, להערך לשינויים בגוגל וליצור יתרון מול המתחרים. אסטרטגית SEO איכותית היא השקעה לטווח ארוך השומרת על דירוגים ותנועה גם לאחר עדכוני גוגל, על מתן ערך מוסף לגולש, ועל חיזוק המוניטין של האתר ובעליו לאורך הפעילות. נכונות לחכות לתוצאות – קידום אורגני בגוגל הוא תהליך שדורש זמן והשקעה לפני שרואים תוצאות. הזמן הממוצע שבו לקוחות מתחילים לראות תוצאות מקידום נע בין חצי שנה לשנה. מה משפיע על פרק הזמן הזה? גודל חבילת הקידום. ככל שהריטיינר החודשי גדול יותר, למקדם יש אפשרות לבצע יותר פעולות שמשפיעות על דירוג האתר, להכניס יותר תכנים איכותיים ולהקטין את פרק הזמן עד שהאתר מביא לקוחות. מצב האתר – לא כל האתרים שווים בעיני גוגל. אתר שקודם בעבר באופן רשלני עלול להיות במצב של ענישה על ידי גוגל וידרוש משאבים גדולים יותר על מנת לשכנע את גוגל להתייחס אליו כאל בר סמכא ולהציג אותו בתוצאות החיפוש. גם כאשר מדובר באתר שאינו מותאם לקידום (מבחינת מהירות טעינה, מערכת הניהול או היכולת לבצע שינויים באתר), התהליך יהיה יקר או ארוך יותר. גודל האתר – קידום אתרי מסחר גדולים, אתרי חדשות או פורטלים יהיה תמיד יקר יותר מאשר קידום אתר תדמית פשוט, משום שהם מורכבים יותר מבחינה טכנית ודורשים עבודה רבה בתחזוקה השוטפת שלהם. למה עדיף לא לקדם את האתר מאשר לקחת קידום אתרים זול? אפשר למצוא הצעות קידום אתרים בזול שנעות בין 500 ₪ לחודש ל-2,500 ₪ לחודש. אבל מה מקדם אתרים יכול להציע לך תמורת סכום כזה? בדרך כלל מדובר בהתחייבות ליצירת X מאמרים ו-Y קישורים לאתר שלך מדי חודש. נשמע טוב? במקרה הטוב, האתר שלך לא יתקדם. במקרה הרע, האתר שלך יסומן בתור אתר ספאם. בכל מקרה, ההשקעה הכספית שלך תרד לטמיון והסיכוי אפסי שיגיעו מכך לקוחות פוטנציאליים. למה זה יקרה בוודאות? כדי שאתר רפואי או משפטי יתקדם בגוגל לא מספיק להכניס אליו תוכן לשם התוכן או ליצור עבורו קישורים. כאשר מדובר על תחומים שמשפיעים על חייהם של אנשים... --- ### אבטחת מידע לעורכי דין > ועדת האתיקה הארצית פרסמה מסמך גילוי דעת העוסק בסוגיית אבטחת מידע של משרדי עורכי דין. מאמר זה יסביר מה נדרש, כמה זה הולך לעלות ולמה זה נחוץ? - Published: 2022-02-06 - Modified: 2023-09-19 - URL: https://www.soni.co.il/cyber-lawyer/ - קטגוריות: Uncategorized ועדת האתיקה הארצית של לשכת עורכי הדין פרסמה בתחילת החודש מסמך גילוי דעת מקדים העוסק בסוגיית אבטחת המידע של משרדי עורכי דין. מאמר זה יסביר מה בעצם נדרש מכם, מה המשמעויות הכספיות של הדרישות החדשות, ומדוע בכלל נדרש ציבור עוה"ד לפעול לאבטחת מידע? מה צריך לדעת ואיך החלטת וועדת האתיקה תשפיע על המשרד שלך? ועדת האתיקה הארצית של לשכת עורכי הדין פרסמה בתחילת החודש מסמך גילוי דעת מקדים העוסק בנושא אבטחת מידע למשרדי עורכי דין. מאמר זה יסביר מה בעצם נדרש ממך, מה העלויות של הדרישות החדשות, ומדוע נדרש ציבור עוה"ד לפעול לאבטחת מידע? מה במאמר? לחיצה על הקישורים תעביר אותך מיידית לחלק שמעניין אותך במאמר:הקשר בין אבטחת מידע לעורכי דיןמהן הדרישות החדשות של וועדת האתיקה? האם הדרישות החדשות מחייבות? מה כוללת החבילה הבסיסית, כמה הרכיבים בה עולים ותשובות לשאלות נפוצותמה מוסיפות רמות האבטחה האחרותהאם אי אפשר יותר להשתמש בשירותים חינמיים? איך אפשר להתמודד עם הדרישה הזו? הזמנה למפגש זום חינמי עם מומחה אבטחת מידע מה הקשר בין אבטחת מידע לחובות עורך הדין? למרות שמערכת המשפט עדיין מפגרת טכנולוגית ועורכי דין עדיין תלויים בפקסים כדי לתקשר עם ערכאות משפטיות שונות, מערכות המחשוב במשרדים השתדרגו משמעותית. משרדי עורכי דין רבים עובדים כיום בענן, מאפשרים לעובדים להתחבר מהבית אל תיקי הלקוחות ומערכת נט המשפט, והמייל המשרדי זמין לכולם גם בנייד. יתרה מכך, בתקופת הקורונה יותר משרדי עורכי דין עברו לעבודה מקוונת, לשימוש בתוכנות שיתוף וידיאו מרחוק כמו zoom לצורך ניהול פגישות מרובות משתתפים מרחוק, ולאחסון דיגיטלי של המידע.  מנגד, רוב עורכי הדין אינם מפעילים שיקול דעת בכל הנוגע להגדרות האבטחה בכלים בהם משתמשים במשרדיהם. במצב האבטחה הנוכחי, ברוב משרדי עורכי הדין התרחשות של אירוע סייבר היא רק עניין של זמן. כדי ליצור פרצת אבטחה כל שנדרש כיום זה לחיצה על קישור שנשלח אליך מלקוח פוטנציאלי או מכתובת אימייל שדומה לזו של לקוח קיים. מכאן, אותו גורם זדוני ששלח את הקישור יכול להגיע אל החומרים שנמצאים תחת חובת סודיות במחשב שלך, לרבות חומרים סודיים ותחת חסיון, ולעשות בהם כרצונו ואף למחוק קבצים או לדרוש תמורתם כופר. מהן הדרישות החדשות של וועדת האתיקה? השילוב בין ההתקדמות הטכנולוגית שעשו משרדי עוה"ד בשנים האחרונות, החומרים הרגישים בהם הם מחזיקים וחוסר ההבנה בתחום אבטחתם הופכים כל משרד עורך דין ליעד קל לתקיפה. כדי להתמודד עם האיום, הוועדה מגדירה את הדרישות הבאות: מניעת גישה של גורמים לא מורשים למידע הסודי. עדכון הלקוח כאשר מתגלה פרצת אבטחה למידע סודי הקשור לייצוג שלו, כגון: אם הנתונים נחשפו אבדו או הושמדו ואם פרצת האבטחה פוגעת ביכולתו של עורך הדין לבצע את השירותים המשפטיים עבור הלקוח. העדכון יכלול פרטים על האירוע, פעולות שבוצעו להקטנת הנזק שנגרם, ופעולות לתיקון והסדרת הפעילות. הטמעת נוהל אבטחת מידע במשרד. פרצות אבטחת מידע מתבססות על התנהגות אנושית יותר מאשר על כשל טכנולוגי ולכן חשוב שעובדי המשרד יהיו מודעים לנהלי אבטחת המידע ויפעלו לפיהם. בעלות על תוכנות חוקיות, עדכניות וברישיון. אבטחת המידע באמצעות שימוש במספר שירותי אבטחה מתקדמים. גיבוי המידע וניהול הגיבויים באופן שיצמצם אובדן מידע לאחר תקיפה.   האם הדרישות החדשות מחייבות? לטענת הוועדה, עורכי דין מחוייבים כבר כיום לעמידה בדרישות אבטחת מידע לפי חוק הגנת הפרטיות. בנוסף הוועדה הודיעה שכדי לחזק את חובת היישום בכוונתה להציע תיקונים לכללי האתיקה בכל הנוגע לאבטחת מידע: אם התיקון יתקבל משרד שלא יעמוד ברף המינימלי של אבטחת מידע ייחשב לכאורה כמי שהפר את חובתו האתית לגבי חובת הסודיות וחסיון עו"ד / לקוח. משמעות הדבר היא שאם תתגלה פרצת אבטחה במערכות של משרדכם, ואם... --- ---